Strategie založení sociálního podniku nestátní neziskovou organizací
Strategies that non-profit organizations can use for the establishment of a social enterprise
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83910Identifikátory
SIS: 168264
Katalog UK: 990021033010106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [7323]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Deverová, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Katedra studií občanské společnosti
Datum obhajoby
12. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sociální podnikání, neziskové organizace, NNO, komercionalizace, hybridizace, případová studie, mezinárodní výzkumná organizace EMESKlíčová slova (anglicky)
Social entrepreneurship, non-profit organizations, NGOs, commercialization, hybridization, case study, EMES International Research NetworkDiplomová práce se zabývá možnými strategiemi, které mohou neziskové organizace využít při zakládání sociálního podniku. Tyto strategie byly navrženy na základě různých modelů vztahu neziskové organizace a sociálního podniku, které se liší tím, do jaké míry sociální podnik a nezisková organizace sdílí sociální a ekonomické činnosti. V teoretické části jsou kromě těchto modelů popsány i možné motivace neziskových organizací, které vedou k založení sociálního podniku. V rámci praktické části jsou tyto modely aplikovány na rozhodovací proces neziskové organizace Život 90, z. ú., plánující založení sociálního podniku. U jednotlivých modelů jsou vyhodnoceny jejich výhody a nevýhody z hlediska neziskové organizace. Na základě těchto zjištění byly v závěru zhodnoceny jednotlivé modely a jejich aplikovatelnost u českých neziskových organizací. KLÍČOVÁ SLOVA Sociální podnikání, neziskové organizace, NNO, komercionalizace, hybridizace, případová studie, mezinárodní výzkumná organizace EMES
The Diploma thesis deals with the possible strategies that non-profit organizations can use for the establishment of a social enterprise. These strategies were designed on various relationship models non-profit and social enterprise can have. These models are different in the extent to which social enterprises and non-profit organizations share social and economic activities. These models and also possible motivations of non-profit organizations, which lead to the establishment of a social enterprise are described in the theoretical section. In the practical part, these models are applied to the decision-making process of non-profit organization Life 90, z. ú., which is planning to establish a social enterprise. is evaluated considering its pros and cons from the point of view of non-profit organisations.. These findings and each model and its applicability for Czech non-profit organizations were evaluated as a result of my thesis. KEY WORDS Social entrepreneurship, non-profit organizations, NGOs, commercialization, hybridization, case study, EMES International Research Network
