Zobrazit minimální záznam

Cellulite as a social phenomenon: Analysis of Czech print
dc.contributor.advisorPavlík, Petr
dc.creatorBabková, Eva
dc.date.accessioned2020-08-19T21:29:52Z
dc.date.available2020-08-19T21:29:52Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83898
dc.description.abstractDiplomová práce "Celulitida jako sociální fenomén: Analýza českého tisku" se zabývá tématem vzniku a vývoje představy o celulitidě jako o nemoci a vadě na kráse v českém tisku a konstruováním tohoto fenoménu v současnosti. Cílem práce bylo za pomoci krátké kvantitativní analýzy českého tisku jako celku, krátké kvantitativní analýzy zvoleného výzkumného vzorku v rámci českého tisku a následně kvalitativní analýzy tohoto výzkumného vzorku, ukázat, jak se rozvíjely a medializovaly tyto představy o celulitidě, díky kterým se z běžného fyziologického faktu, který existoval i dříve, stala vada na kráse žen a nemoc. Dále bylo cílem diplomové práce také hledání odpovědi na otázku, nakolik je celulitida konstruktem, vytvořeným reklamním průmyslem a výrobci kosmetických přístrojů a přípravků, zneužívajícím a podporujícím normativní představy o ideálním ženském těle a kráse.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "Cellulite as a social phenomenon: Analysis of Czech Press" deals with the topic of origination and development of a conception of cellulite as an illness and defect to the beauty in Czech press and also deals with constructing of this phenomenon in present time. The aim of the study was to analyze and show how the conception of cellulite, thanks to which a normal physiological fact changed into a defect to the beauty and to an illness, was developed and medialized, by using a brief quantitative analysis of Czech press as a whole, a brief quantitative analysis of the research sample and consequently a qualitative analysis of this research sample. Hereafter the aim of the diploma thesis was also seeking of an answer to a question to what extent cellulite is an construct created by advertising industry and manufacturers of cosmetic devices and products, which is abusing and supporting normative imaginings of ideal female body and beauty.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectcelluliteen_US
dc.subjectsocial phenomenonen_US
dc.subjectconstructen_US
dc.subjectCzech pressen_US
dc.subjectanalysis,genderen_US
dc.subjectquantitative analysisen_US
dc.subjectqualitative analysisen_US
dc.subjectskin like an orangeen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjecthiden advertisingen_US
dc.subjectbeauty idealen_US
dc.subjectillnessen_US
dc.subjectdefect of the beautyen_US
dc.subjectcelulitidacs_CZ
dc.subjectsociální fenoméncs_CZ
dc.subjectkonstruktcs_CZ
dc.subjectčeský tiskcs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectkvantitativní analýzacs_CZ
dc.subjectkvalitativní analýzacs_CZ
dc.subjectpomerančová kůžecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectskrytá reklamacs_CZ
dc.subjectideál krásycs_CZ
dc.subjectnemoccs_CZ
dc.subjectvada na krásecs_CZ
dc.titleCelulitida jako sociální fenomén: Analýza českého tiskucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-22
dc.description.departmentDepartment of Gender Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra genderových studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId158870
dc.title.translatedCellulite as a social phenomenon: Analysis of Czech printen_US
dc.contributor.refereeBaslarová, Iva
dc.identifier.aleph002105518
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGender Studiesen_US
thesis.degree.disciplineGenderová studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra genderových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Gender Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csGenderová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGender Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Celulitida jako sociální fenomén: Analýza českého tisku" se zabývá tématem vzniku a vývoje představy o celulitidě jako o nemoci a vadě na kráse v českém tisku a konstruováním tohoto fenoménu v současnosti. Cílem práce bylo za pomoci krátké kvantitativní analýzy českého tisku jako celku, krátké kvantitativní analýzy zvoleného výzkumného vzorku v rámci českého tisku a následně kvalitativní analýzy tohoto výzkumného vzorku, ukázat, jak se rozvíjely a medializovaly tyto představy o celulitidě, díky kterým se z běžného fyziologického faktu, který existoval i dříve, stala vada na kráse žen a nemoc. Dále bylo cílem diplomové práce také hledání odpovědi na otázku, nakolik je celulitida konstruktem, vytvořeným reklamním průmyslem a výrobci kosmetických přístrojů a přípravků, zneužívajícím a podporujícím normativní představy o ideálním ženském těle a kráse.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Cellulite as a social phenomenon: Analysis of Czech Press" deals with the topic of origination and development of a conception of cellulite as an illness and defect to the beauty in Czech press and also deals with constructing of this phenomenon in present time. The aim of the study was to analyze and show how the conception of cellulite, thanks to which a normal physiological fact changed into a defect to the beauty and to an illness, was developed and medialized, by using a brief quantitative analysis of Czech press as a whole, a brief quantitative analysis of the research sample and consequently a qualitative analysis of this research sample. Hereafter the aim of the diploma thesis was also seeking of an answer to a question to what extent cellulite is an construct created by advertising industry and manufacturers of cosmetic devices and products, which is abusing and supporting normative imaginings of ideal female body and beauty.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra genderových studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021055180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV