dc.contributor.advisor | Šalanda, Bohuslav | |
dc.creator | Ováry, Šimon | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T08:50:48Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T08:50:48Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/83897 | |
dc.description.abstract | This thesis examines the motivation of players of video games for their playing, and the strategy of these players for overcoming feelings of depression, using the methods of grounded theory. The first part deals with the approach of sociology and selected studies towards the issue of video games and mental disorders, to which I then relate the findings of my own research at the final chapter. In the second part of this work I present what methodology has been used and how. In the final part I lead a discussion about the findings and outcomes of my research. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce zkoumá pomocí metod grounded theory motivace hráčů a hráček videoher k jejich hraní a strategie těchto hráčů a hráček k překonávání pocitů deprese. V první části práce se pojednává o přístupu sociologie a vybraných studií k problematice videoher a duševních poruch, ke které je v závěru práce vztažen výsledek mého bádání. Ve druhé části této práce se předkládá použitá metodologie. V závěrečné části je vedena diskuze o získaných poznatcích. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | videohry | cs_CZ |
dc.subject | duševní poruchy | cs_CZ |
dc.subject | deprese | cs_CZ |
dc.subject | grounded theory | cs_CZ |
dc.subject | video games | en_US |
dc.subject | mental disorders | en_US |
dc.subject | depression | en_US |
dc.subject | grounded theory | en_US |
dc.title | Gamers fighting depression - Strategie hráčů videoher proti pocitům deprese | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-21 | |
dc.description.department | Pracoviště Historické sociologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Historical Sociology | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.identifier.repId | 165605 | |
dc.title.translated | Gamers fighting depression - Strategies of video game players against feelings of depression | en_US |
dc.contributor.referee | Vávra, Martin | |
dc.identifier.aleph | 002113903 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Historická sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Historical Sociology | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Pracoviště Historické sociologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Historical Sociology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Historická sociologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Historical Sociology | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce zkoumá pomocí metod grounded theory motivace hráčů a hráček videoher k jejich hraní a strategie těchto hráčů a hráček k překonávání pocitů deprese. V první části práce se pojednává o přístupu sociologie a vybraných studií k problematice videoher a duševních poruch, ke které je v závěru práce vztažen výsledek mého bádání. Ve druhé části této práce se předkládá použitá metodologie. V závěrečné části je vedena diskuze o získaných poznatcích. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis examines the motivation of players of video games for their playing, and the strategy of these players for overcoming feelings of depression, using the methods of grounded theory. The first part deals with the approach of sociology and selected studies towards the issue of video games and mental disorders, to which I then relate the findings of my own research at the final chapter. In the second part of this work I present what methodology has been used and how. In the final part I lead a discussion about the findings and outcomes of my research. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Pracoviště Historické sociologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021139030106986 | |