Zobrazit minimální záznam

Experiments supporting the teaching of thermodynamics at high school level
dc.contributor.advisorDrozd, Zdeněk
dc.creatorKácovský, Petr
dc.date.accessioned2021-03-26T08:25:48Z
dc.date.available2021-03-26T08:25:48Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83859
dc.description.abstractNázev práce: Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni Autor: Petr Kácovský Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato disertační práce se zaměřuje na vybrané aspekty výuky termodynamiky na vyšším stupni českých gymnázií. Práci lze rozdělit na dvě hlavní části: Výzkumná část se věnuje studiu typických konceptuálních obtíží studentů v oblasti tepelných jevů a jejím primárním cílem je identifikace nejvýraznějších miskoncepcí studované populace. Formou konceptuálního testu bylo v pretestu a posttestu osloveno více než 500 studentů, přibližně polovina z nich se s dvouletým odstupem zúčastnila také třetího, retenčního testování. Výsledky konceptuálního testu jsou provázány s výsledky paralelně prováděných výzkumů postojů respondentů. Vývojová část práce - zčásti inspirovaná předcházejícím výzkumem miskoncepcí - je věnována přípravě a testování experimentů relevantních pro výuku termodynamiky. Celkem bylo zpracováno, se studenty vyzkoušeno a v elektronické podobě zveřejněno 46 podrobně komentovaných a zdokumentovaných pokusů určených primárně pro učitele coby inspirace a podpora jejich vlastního experimentování. Tento materiál pro učitele je doplněn sadou deseti pracovních listů, které slouží...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Experiments supporting the teaching of thermodynamics at high school level Author: Petr Kácovský Department: Department of Physics Education Supervisor: doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D., Department of Physics Education Abstract: This doctoral thesis is aimed at chosen aspects of teaching of thermodynamics on high school. The thesis can be divided into two main parts: The research part deals with investigation of typical students' conceptual difficulties in the field of thermal phenomena and its primary goal is to identify the most distinctive misconceptions of observed population. More than 500 students were questioned using a conceptual test both as pretest and posttest; approximately half of them also participated in the retention test which took part two years after pretest. The results of the conceptual test are connected with data obtained on the basis of the simultaneously conducted research of students' attitudes. The developmental part of the thesis - partly inspired by previous misconception research - deals with arranging, documentation and testing of experiments relevant to teaching of thermodynamics. In total, 46 experiments were arranged, students-tested and published in the electronic Collection of Physics Experiments. These experiments are primarily intended for teachers as inspiration...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectexperimentsen_US
dc.subjecthigh school studentsen_US
dc.subjectmisconceptions in thermodynamicsen_US
dc.subjectthermal imaging cameraen_US
dc.subjectthermal phenomenaen_US
dc.subjectexperimentycs_CZ
dc.subjectmiskoncepce v termodynamicecs_CZ
dc.subjectstudenti středních školcs_CZ
dc.subjecttepelné jevycs_CZ
dc.subjecttermovizní kameracs_CZ
dc.titleExperimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovnics_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-24
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId124945
dc.title.translatedExperiments supporting the teaching of thermodynamics at high school levelen_US
dc.contributor.refereeBochníček, Zdeněk
dc.contributor.refereeKříž, Jan
dc.identifier.aleph002104385
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysics Education and General Problems of Physicsen_US
thesis.degree.disciplineDidaktika fyziky a obecné otázky fyzikycs_CZ
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
thesis.degree.programPhysicsen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDidaktika fyziky a obecné otázky fyzikycs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysics Education and General Problems of Physicsen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNázev práce: Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni Autor: Petr Kácovský Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato disertační práce se zaměřuje na vybrané aspekty výuky termodynamiky na vyšším stupni českých gymnázií. Práci lze rozdělit na dvě hlavní části: Výzkumná část se věnuje studiu typických konceptuálních obtíží studentů v oblasti tepelných jevů a jejím primárním cílem je identifikace nejvýraznějších miskoncepcí studované populace. Formou konceptuálního testu bylo v pretestu a posttestu osloveno více než 500 studentů, přibližně polovina z nich se s dvouletým odstupem zúčastnila také třetího, retenčního testování. Výsledky konceptuálního testu jsou provázány s výsledky paralelně prováděných výzkumů postojů respondentů. Vývojová část práce - zčásti inspirovaná předcházejícím výzkumem miskoncepcí - je věnována přípravě a testování experimentů relevantních pro výuku termodynamiky. Celkem bylo zpracováno, se studenty vyzkoušeno a v elektronické podobě zveřejněno 46 podrobně komentovaných a zdokumentovaných pokusů určených primárně pro učitele coby inspirace a podpora jejich vlastního experimentování. Tento materiál pro učitele je doplněn sadou deseti pracovních listů, které slouží...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Experiments supporting the teaching of thermodynamics at high school level Author: Petr Kácovský Department: Department of Physics Education Supervisor: doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D., Department of Physics Education Abstract: This doctoral thesis is aimed at chosen aspects of teaching of thermodynamics on high school. The thesis can be divided into two main parts: The research part deals with investigation of typical students' conceptual difficulties in the field of thermal phenomena and its primary goal is to identify the most distinctive misconceptions of observed population. More than 500 students were questioned using a conceptual test both as pretest and posttest; approximately half of them also participated in the retention test which took part two years after pretest. The results of the conceptual test are connected with data obtained on the basis of the simultaneously conducted research of students' attitudes. The developmental part of the thesis - partly inspired by previous misconception research - deals with arranging, documentation and testing of experiments relevant to teaching of thermodynamics. In total, 46 experiments were arranged, students-tested and published in the electronic Collection of Physics Experiments. These experiments are primarily intended for teachers as inspiration...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantŽák, Vojtěch
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990021043850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV