Shakespearean chorus/prologue: its functions and effects in the play
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83768Identifikátory
SIS: 165521
Kolekce
- Kvalifikační práce [22834]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hilský, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
12. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Early Modern drama, Shakespeare, ChorusKlíčová slova (anglicky)
Early Modern drama, Shakespeare, ChorusCílem této bakalářské práce je analyzovat a porovnávat Shakespearovy prology a chóry vzhledem k jejich formálním znakům (vypravěčským postupům, postavě chóru a jejich rozmístní v textu hry) a jejich pozici a funkci v jednotlivých hrách. Úvodní kapitola se ve stručnosti zaměří na užití chóru a prologu v Alžbětinském dramatu, čímž bude poskytnut kontext pro následující specifický rozbor Shakespearových her. K otevření diskuse bude užita analýza nejrannější ze zahrnutých her, Romeo a Julie. Tím bude vytvořen základ pro kategorizaci a dokumentaci vývoje výše zmíněných charakteristik, které budou užívány k analyzování zbytku Shakespearových prologů a chórů všech žánrů jeho her. Dalšími porovnávanými hrami jsou Jindřích VIII, Sen noci svatojánské, Troilus a Kressida, Perikles, kníže Tyrský a Jindřích V.
The aim of this BA Thesis is to analyse and compare Shakespeare's prologues and choruses according to their formal features (narrative strategies, Chorus persona, and distribution in the play) and their position and function in the individual plays. The introductory chapter will briefly comment on the use of the chorus and prologue in Elizabethan drama, providing the context for subsequent specific analysis of Shakespeare's plays. The discussion will open with the analysis of the earliest of the containing this feature plays, Romeo and Juliet. This will provide a basis for categorising and documenting the development of the above characteristics, which will then be compared with other Shakespeare's prologues and choruses from all the genres of his plays. The other compared plays are Henry VIII, Midsummer Night's Dream, Troilus and Cressida, Pericles, Prince of Tyre, and Henry V.