Internacionalizace druhého bydlení na příkladu Mallorky
Internationalization of second home tourism. Mallorca case study
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83676Identifikátory
SIS: 163542
Kolekce
- Kvalifikační práce [19114]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nosková, Alena
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Regionální a politická geografie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
20. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
druhé bydlení, cestovní ruch, internacionalizace, MallorcaKlíčová slova (anglicky)
second home, tourism, internationalization, MallorcaDiplomová práce dokumentuje současné procesy internacionalizace druhého bydlení detailním výzkumem na příkladu španělské ostrovní destinace Mallorca. Velký důraz je kladen na německou klientelu, která z hlediska vlastnictví objektů druhého bydlení (i každoročního počtu turistů) zaujímá na ostrově dominantní postavení. Součástí práce je diskuze teoretických aspektů konceptu druhého bydlení se zaměřením na hlavní trendy, jako je internacionální povaha vlastnictví rekreačních objektů a důchodová migrace. V empirické části práce je nahlíženo na druhé bydlení na Mallorce z hlediska historického vývoje, prostorové organizace a způsobu užívání. Stěžejní část výzkumu představuje dotazníkové šetření v modelových obcích Andratx a Deiá, na základě něhož bylo vyhodnoceno, jak obyvatelé ostrova vnímají německé uživatele objektů druhého bydlení.
This paper illustrates recent processes of internationalization of second home tourism based on detailed research of the Spanish insular destination Mallorca as a case study. German second home owners are especially emphasised within the paper as they predominate on the island in terms of international ownership (as well the anual amount of tourist arrivals). The paper includes discussion on teoretical aspects of second home tourism with focus on latest trends such as international ownership of second homes and retirement migration. Empirical part describes second home tourism on Mallorca within the context of its historical development, spacial organization and using patterns. The key part of the research is questionnaire survey which has been conducted in order to find resident's perception of German second home owners in municipalities Andratx and Deiá.