Marketingová komunikace Outdoor Training Clubu
Outdoor Training Club's Marketing Communication
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83606Identifiers
Study Information System: 163971
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 5. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
marketingová komunikace, komunikační mix, marketing, outdoorové sporty, sociální sítěKeywords (English)
marketing communication, communication mix, marketing, outdoor sports, social networksNázev: Marketingová komunikace Outdoor Training Clubu Cíl: Cílem diplomové práce je zhodnotit současnou marketingovou komunikaci klubu a navrhnout její zlepšení, která by marketingovou komunikaci zkvalitňovala, byla by pro klub přínosem a směřovala tak k získání nových potenciálních zákazníků. Metody: Elektronický a písemný dotazník, neformální polostrukturovaný rozhovor a analýza dokumentů. Výsledky: Na základě provedeného výzkumu a rozhovoru s majitelem společnosti jsem zjistila, že současný stav marketingové komunikace je velmi slabý a z hlediska finančních prostředků je nutné se soustředit především na jeho levnější formy, jako jsou webové stránky a sociální sítě. Výsledkem práce jsou návrhy na zdokonalení marketingové komunikace. Klíčová slova: marketingová komunikace, komunikační mix, marketing, outdoorové sporty, sociální sítě
Title: Outdoor Training Club's Marketing Communication Goals: The aim of the thesis is to evaluate current club's marketing communication and come up with the suggestions of how to improve marketing communication, which would be benefit for the club and it helps acquire new potential customers. Methods: Electronic and written questionnaire, informal semi-structured interviews, document analysis. Results: Based on research and interview with the owner, I found that the current marketing communications is very weak and in terms of funds, it is necessary to focus primarily on its cheaper forms such as websites and social networks. The result of the work are suggestions for improvement of marketing communications. Keywords: marketing communication, communication mix, marketing, outdoor sports, social networks