Význam komunikace ve vztahu k porovnání očekávání rodinných příslušníků klientů Domova pro seniory od poskytované péče s reálnou praxí
The Importance of Communication in a Relation to the Comparison the Expectations of Relatives of Clients in Residential Home with a Real Practice
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83511Identifikátory
SIS: 146164
Kolekce
- Kvalifikační práce [6375]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kubejová, Elena
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích
Katedra / ústav / klinika
Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích
Datum obhajoby
16. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
očekávání, komunikace, domov pro seniory, spolupráce, péčeKlíčová slova (anglicky)
expectation, communication, residential home for elderly, cooperation, careDiplomová práce se věnuje problematice očekávání rodinných příslušníků od péče poskytované v konkrétním Domově pro seniory a současně se také zabývá komunikací mezi pracovníky daného zařízení a příbuznými tamních klientů. Práce nejprve popisuje teoretická východiska dané problematiky, kdy je pozornost věnována jak období stáří, tak možnostem podpory seniorů. Dále je rozpracován proces umístění seniora do pobytového zařízení a prostor je věnován i možnostem spolupráce mezi rodinnými příslušníky klientů a pracovníky v tomto typu sociální služby. Cílem práce je pak pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jakým způsobem mají příbuzní klientů v konkrétním Domově pro seniory možnost dozvědět se o tom, jak reálně probíhá péče v daném zařízení a zda se shoduje s jejich očekáváními. Pozornost je věnována také hodnocení stávajícího systému komunikace mezi těmito aktéry. Z výzkumu vyplývá, že rodinní příslušníci neměli konkrétní očekávání od dané sociální služby. Byla identifikována i rozdílná vnímání frekvence komunikace v rámci obou skupin informátorů, kdy se rodinní příslušníci ve vztahu k získávání informací o probíhající péči nejčastěji spoléhají na svůj vlastní úsudek. Výsledky výzkumu odhalují 3 vyskytující se roviny vzájemného nastavení vztahů mezi pracovníky a příbuznými klientů. První dimenzí...
This master thesis deals with the issue of expectations of relatives of residential care clients in the concrete Residential home, and it also discusses the topic of communication between relatives of those clients and employees from this organization. First of all, the thesis describes the theoretical basis of the issue, while the attention is paid to the term of old age and possibilities of an elderly support. Than the process of transition to a residential home is described, as well as the possibilities of cooperation between the staff and clients' relatives. The aim of this thesis is to through semi-structured interviews find out how can the clients' relatives learn about the real picture of care in the Residential home and how it corresponds with their expectations. The attention is also paid to evaluation of the system of communication between these actors. The results indicate no expectations of the relatives about this kind of social service. The research identified different perception of communication frequency within both groups of informers. The relatives more likely rely on their own opinion in the question of getting information about the care. The results reveal 3 dimensions of the relationship between staff and relatives of clients. The first on is an equal partnership. The next...