Podoby českých filmově-dramaturgických poetik
Patterns of Czech Film-dramturgical Poetics
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83323Identifikátory
SIS: 138804
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klimeš, Ivan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
10. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Aristotelés, dramaturgie, FAMU, film, norma, Mukařovský, Poetika, poetika, schéma, řemeslo, skripta, strukturalismus, tradice, tvůrce, žánrKlíčová slova (anglicky)
Aristotle, author, dramaturgy, FAMU, film, genre, norm, Mukařovský, paradigm, Poetics, poetics, strukturalism, tradition, university textbookV této bakalářské práci se zabývám oborem české akademické filmové dramaturgie, a to v tom smyslu, který označuje podíl dramaturga na tvorbě filmového díla. Pro jeho výkon existují teoretické podklady s mnohaletou tradicí počínající Aristotelovou Poetikou, které se obecně se nazývají poetika a já zde srovnávám filmové poetiky vyšlé na pražské FAMU, v rámci oboru scenáristika a dramaturgie jakožto skripta, na pozadí oné tradice a z perspektivy pražského strukturalismu. Žádná teoretická práce se danému materiálu nevěnuje a tak je mým cílem zmapovat základní problematiku tohoto uzavřeného oboru, s důrazem na to jak uzpůsobuje tradici specifickým podmínkám filmu.
This bachelor thesis focuses on Czech academic film dramaturgy. Dramaturgy in this sense refers to the activity of the dramaturge in the creation of a film work of art. His performance is theoretically grounded upon a long tradition beginning with Aristotle's Poetics, generally called poetics, and this thesis consists of a comparison of such film poetics published at FAMU, within the department of scriptwriting and dramaturgy, examined through the perspective of Prague structuralism, and with the mentioned traditions on background. No other theoretical work has dealt with this material so far, so my aim is to map the basic problems of this closed field, with an emphasis on how the tradition is adapted to the specific requirements of film.