Typografie web designu
Typography of web design
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82918Identifiers
Study Information System: 150953
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Consultant
Ovesleová, Hana
Referee
Malečková, Dita
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
New Media Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies
Date of defense
15. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Typografie, web design, digitální folklór, písmo, font, responzivní typografie, flat design, remediaceKeywords (English)
Typography, web design, digital folklore, font, typeface, responsive typography, flat design, remediationTypografie je jedním z nejdůležitějších prvků dobrého web designu a součást marketingové kampaně. Dobrá typografie vytváří design atraktivnější a vede čtenáře k přiznání důležitosti titulům a samotnému textu. Cílem diplomové práce bude charakterizovat dobrou a špatnou typografii a v závislosti na ní hledat moderní trendy v užití typografie v digitálním prostředí. V teoretické části práce budou popsány základní vlastnosti typografie. Praktická část bude soustředěna na rozlišení tzv. přitažlivé typografie a vizuálního smogu a hledání konkrétních příkladů, skrze které lze demonstrovat trendy typografie web designu.
Typography is one of the most important elements of web design and marketing. Good typography makes web design more appealing, which is important for readers in evaluating titles and the quality of text. The aim of this thesis is to provide a characterization of good and bad typography. I will use this characterization to identify modern typographical trends in a digital background. In the theoretical part, I will describe the basic features of typography. In the practical part, I will distinguish appealing typography and visual smog, and find specific examples demonstrating typographical trends in web design.