Zobrazit minimální záznam

Advertising and children: on the critical literacy of elementary schools' pupils
dc.contributor.advisorŠebesta, Karel
dc.creatorVobecká, Alena
dc.date.accessioned2017-03-31T10:11:53Z
dc.date.available2017-03-31T10:11:53Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8288
dc.description.abstractThis work deals with the commercial communication, mainly its relation to audience of children. It investigates how Czech school children are able to perceive, receive, and evaluate the communitation with advertisements. The introductory section on the features of the advertisement consists of its definition, history, how it ranks within mass, or more precisely, commercial communication. lt investigates the trends in the current commercial discourse including the criticism of advertisements and the fact that the importance of children as a target group is increasing. The work overviews the legislative arrangements dealing with the impact of advertisements on child' s perception. Furthermore it focuses on children and their specific reception of advertisements which causes their defencelessness towards them, and summarizes American research on this topic. Our research itself focuses on single abilities which represent the ways for critical reception of commercial texts. We investigated the level of children' s ability to identify the advertisements. We tried to find a level of their knowledge of advertisements. In addition we explored their attitude to the purpose of advertisements in general and their ability to understand their texts and strategies. At the same time, we examined how the rate of this...en_US
dc.description.abstractV této práci se zaměříme na reklamní komunikaci, a to především na její vztah k dětským adresátům. Cílem je přispět k poznání toho, jak jsou české děti ve věku základní školní docházky schopny vnímat, recipovat a hodnotit reklamní komunikaci. Nejdříve charakterizujeme reklamu jako takovou. Pojednání o reklamě v druhé kapitole obsahuje její definici, historii, zařazení do širšího rámce masové, respektive komerční komunikace, specifika reklamní komunikace a vývojové tendence v současném reklamním diskursu zahrnující kritiku reklamy nebo rostoucí význam dětské cílové skupiny. Třetí kapitola přináší shrnutí legislativních opatření regulujících reklamní působení na dětského vnímatele. Ve čtvrté kapitole se dětským adresátem a jeho specifiky v recepci reklamních sdělení zabýváme již podrobněji, sumarizujeme zjištění amerických výzkumů s touto tematikou. V druhé polovině práce (pátá kapitola) se pak věnujeme vlastnímu výzkumu. výstupy výzkumného šetření řadíme podle jednotlivých schopností představujících východiska pro kritickou recepci reklamních textů v posloupnosti respektující následnost, v jaké jsou dané schopnosti dětmi v průběhu vývoje osvojovány. Nejdříve shrnujeme zjištění o schopnosti dětských recipientů identifikovat reklamní sdělení, zabýváme se otázkou, jaké indikátory k tomu využívají, dále se...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleReklama a děti: ke kritické gramotnosti dětí na ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-29
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27569
dc.title.translatedAdvertising and children: on the critical literacy of elementary schools' pupilsen_US
dc.contributor.refereePacovská, Jasňa
dc.identifier.aleph000740336
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci se zaměříme na reklamní komunikaci, a to především na její vztah k dětským adresátům. Cílem je přispět k poznání toho, jak jsou české děti ve věku základní školní docházky schopny vnímat, recipovat a hodnotit reklamní komunikaci. Nejdříve charakterizujeme reklamu jako takovou. Pojednání o reklamě v druhé kapitole obsahuje její definici, historii, zařazení do širšího rámce masové, respektive komerční komunikace, specifika reklamní komunikace a vývojové tendence v současném reklamním diskursu zahrnující kritiku reklamy nebo rostoucí význam dětské cílové skupiny. Třetí kapitola přináší shrnutí legislativních opatření regulujících reklamní působení na dětského vnímatele. Ve čtvrté kapitole se dětským adresátem a jeho specifiky v recepci reklamních sdělení zabýváme již podrobněji, sumarizujeme zjištění amerických výzkumů s touto tematikou. V druhé polovině práce (pátá kapitola) se pak věnujeme vlastnímu výzkumu. výstupy výzkumného šetření řadíme podle jednotlivých schopností představujících východiska pro kritickou recepci reklamních textů v posloupnosti respektující následnost, v jaké jsou dané schopnosti dětmi v průběhu vývoje osvojovány. Nejdříve shrnujeme zjištění o schopnosti dětských recipientů identifikovat reklamní sdělení, zabýváme se otázkou, jaké indikátory k tomu využívají, dále se...cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with the commercial communication, mainly its relation to audience of children. It investigates how Czech school children are able to perceive, receive, and evaluate the communitation with advertisements. The introductory section on the features of the advertisement consists of its definition, history, how it ranks within mass, or more precisely, commercial communication. lt investigates the trends in the current commercial discourse including the criticism of advertisements and the fact that the importance of children as a target group is increasing. The work overviews the legislative arrangements dealing with the impact of advertisements on child' s perception. Furthermore it focuses on children and their specific reception of advertisements which causes their defencelessness towards them, and summarizes American research on this topic. Our research itself focuses on single abilities which represent the ways for critical reception of commercial texts. We investigated the level of children' s ability to identify the advertisements. We tried to find a level of their knowledge of advertisements. In addition we explored their attitude to the purpose of advertisements in general and their ability to understand their texts and strategies. At the same time, we examined how the rate of this...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990007403360106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV