Jednoduché počítačové hry pro výuku chemie - možnosti a limity
Casual computer games in chemistry education - possibilities and limits
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82806Identifikátory
SIS: 133393
Kolekce
- Kvalifikační práce [19113]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Teplý, Pavel
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství chemie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
8. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
aktivizující metody, didaktická hra, organické názvosloví, přírodní látky, Java, programování didaktické hry, vzdělávání v chemiiKlíčová slova (anglicky)
activationg teaching methods, didactic game, organic nomenclature, natural compounds, Java, development of didactic game, chemistry educationDiplomová práce je zaměřena na problematiku aktivizujících metod, resp. didaktických her ve výuce chemie. V teoretické části diplomové práce byly diskutovány aktivizující metody, vymezen pojem didaktická hra a popsány možnosti vizualizace a programovací jazyk Java. Cílem praktické části bylo naprogramování hry Chemické 3D pexeso, které obsahuje dva tématické celky a při jehož hraní si žáci mohou prohlížet jednotlivé molekuly ve 3D projekci. První tématická část se zabývá tématem názvosloví organických sloučenin a druhá přírodními látkami. Vytvořená hra byla ověřena při výuce a byl vyhodnocen její didaktický potenciál. Hlavním přínosem hry byla aktivizace žáků a byl prokázán její motivační potenciál hry.
This master thesis is aimed at the issue of activating methods of teaching, namely didactic games in Chemistry lessons. In the theoretical part activating methods of teaching, didactic games, visualization of molecules and the programming language Java were described. The aim of the practical part was to create the "Chemical 3D Matching Pairs Game", dealing with two topics - the naming of organic compounds and the natural products. The 3D structure of used compounds can be examined by students during playing the game. The created game was tested by secondary school students and its didactic potential was evaluated. The main benefits of the game were student activation and a high motivational character.