Bariéry vzdělávání matek na rodičovské dovolené
Barriers in Education of Mothers on Parental Leave
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82696Identifikátory
SIS: 156806
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Záškodná, Helena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
10. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Bariéry vzdělávání, matky, rodičovská dovolená, další profesní vzdělávání, celoživotní vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Barriers in education, mothers, parental leave, further education, lifelong educationCílem mé práce je ověření existence bariér v dalším profesním vzdělávání matek na rodičovské dovolené a zjištění, jaká specifika v bariérách vzdělávání pro ně platí v porovnání s celou populací dospělých osob, kterou reprezentují vybrané výzkumy. Matky na rodičovské dovolené jsou považovány za specifickou skupinu na trhu práce i na poli vzdělávání, a proto je třeba věnovat jim zvláštní pozornost. V první části práce je definováno další profesní vzdělávání v rámci konceptu celoživotního vzdělávání, jsou představeny výzkumy, které jsou základnou pro mé vlastní dotazníkové šetření, a dále také některé faktory ovlivňující pociťované bariéry vzdělávání matek na rodičovské dovolené. Ověření existence bariér dalšího profesního vzdělávání u matek na rodičovské dovolené probíhalo formou kvantitativního dotazníkového šetření, jehož výsledky byly porovnány s výsledky výzkumů uvedených v předchozích kapitolách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This Bachelor's thesis focuses on barriers in further education of mothers on parental leave. It aims to find what the specifics of these barriers are, as compared to the wider adult population. Mothers on parental leave are considered a specific group in the job market as well as in the field of education; therefore they need to be given special attention. The first part of the thesis defines further professional education as a part of lifelong education and introduces the surveys representing the base for my own survey, and also introduces some of the factors that influence the perceived barriers in education of mothers on parental leave. The detection of barriers in further education of mothers on parental leave was carried out in a quantitative survey. The results of this survey were then compared to the results of the surveys described in the previous chapters. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)