dc.contributor.advisor | Dvořáková, Miroslava | |
dc.creator | Loníková, Dagmar | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T05:44:50Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T05:44:50Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/82684 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na adaptaci pracovníka, která se odehrává v cizojazyčném prostředí. Pozornost je věnována zejména specifikům (jevům), které při ní mohou nastat. Na základě prostudování odborné literatury je adaptace nejprve vymezena ve třech rovinách: v pojetí sociálně-psychologického procesu (1), adaptace v interkulturním prostředí (2) a adaptace v prostředí pracovním (3). Prostor je rovněž věnován vybraným aspektům integrační politiky České republiky. Součástí práce je výzkumná sonda, jejíž hlavním cílem je určit, zda lze identifikovat a následně popsat jevy (obtíže) doprovodné při procesu adaptace pracovníka v cizojazyčném prostředí. V rámci výzkumného šetření jsou nejprve vysvětlena zvolená metodická východiska, následně jsou představeny výsledky samotného šetření společně s dílčími shrnutími a závěrečnou diskusí. Klíčová slova adaptace pracovníka, proces adaptace, specifika adaptace, cizojazyčné prostředí, interkulturní adaptace, integrace | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis is focused on the new employee adaptation (orientation) process taking place in a foreign language environment. The major subjects of this study are the specifics (phenomena) which may occur during this process. Based on previous research findings, the process of adaptation is first defined in the following three areas: as a social psychological process (1), as an adaptation process in intercultural environment (2) and as an adaptation process in the work environment (3). Attention is also paid to some of the most relevant aspects of the migrant integration policy in the Czech Republic. The main purpose of the research is to prove or disprove the presence of the phenomena (difficulties) accompanying the process of the new employee adaptation (orientation) in a foreign language environment and subsequently to identify and describe these phenomena (difficulties). Methodology used for the research is explained within the empirical part of the thesis, as well as the outcomes of the probe, its interpretation and discussion. Keywords new employee adaptation process, new employee orientation, adaptation process, specifics of adaptation, foreign language environment, intercultural adaptation, integration | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | adaptace pracovníka | cs_CZ |
dc.subject | proces adaptace | cs_CZ |
dc.subject | specifika adaptace | cs_CZ |
dc.subject | cizojazyčné prostředí | cs_CZ |
dc.subject | interkulturní adaptace | cs_CZ |
dc.subject | integrace | cs_CZ |
dc.subject | new employee adaptation process | en_US |
dc.subject | new employee orientation | en_US |
dc.subject | adaptation process | en_US |
dc.subject | specifics of adaptation | en_US |
dc.subject | foreign language environment | en_US |
dc.subject | intercultural adaptation | en_US |
dc.subject | integration | en_US |
dc.title | Specifika adaptace pracovníků v cizojazyčném prostředí | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-08 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 154851 | |
dc.title.translated | Specifics of Employee Adaptation in Foreign Language Environment | en_US |
dc.contributor.referee | Šerák, Michal | |
dc.identifier.aleph | 002036390 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zaměřuje na adaptaci pracovníka, která se odehrává v cizojazyčném prostředí. Pozornost je věnována zejména specifikům (jevům), které při ní mohou nastat. Na základě prostudování odborné literatury je adaptace nejprve vymezena ve třech rovinách: v pojetí sociálně-psychologického procesu (1), adaptace v interkulturním prostředí (2) a adaptace v prostředí pracovním (3). Prostor je rovněž věnován vybraným aspektům integrační politiky České republiky. Součástí práce je výzkumná sonda, jejíž hlavním cílem je určit, zda lze identifikovat a následně popsat jevy (obtíže) doprovodné při procesu adaptace pracovníka v cizojazyčném prostředí. V rámci výzkumného šetření jsou nejprve vysvětlena zvolená metodická východiska, následně jsou představeny výsledky samotného šetření společně s dílčími shrnutími a závěrečnou diskusí. Klíčová slova adaptace pracovníka, proces adaptace, specifika adaptace, cizojazyčné prostředí, interkulturní adaptace, integrace | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is focused on the new employee adaptation (orientation) process taking place in a foreign language environment. The major subjects of this study are the specifics (phenomena) which may occur during this process. Based on previous research findings, the process of adaptation is first defined in the following three areas: as a social psychological process (1), as an adaptation process in intercultural environment (2) and as an adaptation process in the work environment (3). Attention is also paid to some of the most relevant aspects of the migrant integration policy in the Czech Republic. The main purpose of the research is to prove or disprove the presence of the phenomena (difficulties) accompanying the process of the new employee adaptation (orientation) in a foreign language environment and subsequently to identify and describe these phenomena (difficulties). Methodology used for the research is explained within the empirical part of the thesis, as well as the outcomes of the probe, its interpretation and discussion. Keywords new employee adaptation process, new employee orientation, adaptation process, specifics of adaptation, foreign language environment, intercultural adaptation, integration | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020363900106986 | |