Interpretace reklam založená na využití metafor
Interpretation of advertising based on using metaphors
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82654Identifikátory
SIS: 149520
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kladný, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
24. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Metafora, Metonymie, Kognitivní lingvistika, Teorie pojmové integrace, Reklama, Zhuštěný popisKlíčová slova (anglicky)
Metaphor, Metonymy, Cognitive Linguistics, Conceptual Blending, Advertising, Thick DescriptionTato diplomová práce se zabývá metaforami v pojetí George Lakoffa a Marka Johnsona jakožto jedním ze základních principů pevně zakotveným v našem pojmovém systému, myšlení a vztahu k realitě a ke světu. Metafory vypovídají o způsobu, jakým je svět uložen v jazyce. Tato práce si klade za cíl ilustrovat způsob formování metafor na příkladu reklam, přičemž se blíže zaměřuje na otázku kulturní odlišnosti.
This thesis deals with metaphors in the conception of George Lakoff and Mark Johnson. Metaphor is one of the fundamental principles anchored in our conceptual system and in our relationship to the world. Metaphors reveal how the world is saved in our language. This thesis illustrates a method of forming metaphors on the example of advertisements. It closely focuses on the cultural differences.