Vysoké školství Výmarské republiky jako nástroj kulturní diplomacie a propagandy. Českoslovenští studenti německé národnosti a jejich studium v Německu, 1919-1933.
Higher Education in the Weimar Republic as an Instrument of Cultural Diplomacy and Propaganda.The Czechoslovak Students of German Nationality and Their Studies in Germany, 1919-1933.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82216Identifikátory
SIS: 169890
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horčička, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Historie
Katedra / ústav / klinika
Ústav světových dějin
Datum obhajoby
15. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Německo, Výmarská republika, dějiny vzdělanosti, kulturní diplomacie, propaganda, vysoké školy, studentiKlíčová slova (anglicky)
Germany, Weimar Republic, history of education, cultural diplomacy, propaganda, universities, studentsTato diplomová práce se zabývá vysokým školstvím Výmarské republiky, konkrétně se věnuje československým studentům německé národnosti, kteří v Německu v letech 1919- 1933 studovali. Jedním z hlavních cílů práce je zhodnotit, do jaké míry sloužilo vysoké školství kulturní diplomacii a propagandě, jak byli studenti během svých studií ovlivňováni a jak u nich byl vytvářen pozitivní obraz Německa, jež se po první světové válce ocitlo v mezinárodní izolaci. V práci byly použity primární prameny z německých a českých archivů a vycházet bude ze zahraniční i české sekundární literatury a dalších zdrojů.
The diploma thesis deals with the tertiary education of Weimar Republic, specifically with the Czechoslovak students of German nationality who studied in Germany between years 1919 and 1933. The main goals of the text are to evaluate to what extent the tertiary education served propaganda and cultural diplomacy, which methods were used to influence the students during their studies and how the students were introduced to the positive image of Germany, which found itself in international isolation after the First World War. The thesis is based on primary sources from German and Czech archives and on foreign and Czech secondary sources and literature.