Komparativní pohled na britskou, francouzskou a rakousko-uherskou obrazovou propagandu za 1. sv. v. v letech 1914-1915
A comparative study of British, French, and Austro-Hungarian pictorial propaganda during World war 1 in years 1914-1915
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82067Identifikátory
SIS: 152626
Katalog UK: 990020276930106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [7323]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Alt, Jaroslav
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Evropské kulturní a duchovní dějiny
Katedra / ústav / klinika
Obor Evropské kulturní a duchovní dějiny
Datum obhajoby
15. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
První světová válka, propaganda, plakáty, Velká Británie, Francie, Rakousko-Uhersko, komparativní studieKlíčová slova (anglicky)
First world war, propaganda, posters, Great Britain, France, Austro-Hungary, comparative studyČeský abstrakt Diplomová práce srovnává prvky britské, francouzské a rakousko-uherské vizuální propagandy na začátku první světové války, její argumentaci a vliv. Srovnáním 100 příkladů obrazových médií k propagandě určeným (tedy zejména různých plakátů, novinových ilustrací, pohlednic atp.) od každé ze zúčastněných zemí práce sleduje rozdíly a podobnosti ve třech oblastech výzkumu: v dominantních motivech, které plakáty obsahovaly, v lidských hodnotách a emocích, na které mocnosti prostřednictvím těchto obrazů apelovaly, a využitím národních symbolů v těchto médiích. Klíčová slova: První světová válka, propaganda, plakáty, Velká Británie, Francie, Rakousko- Uhersko, komparativní studie
English abstract The master's thesis compares aspects of British, French, and Austro-Hungarian pictorial propaganda at the beginning of the Great War and its argumentation and influence. By comparing 100 propaganda pictures (ex. various posters, newspaper illustrations, postcards, etc.) made by each of the countries, the thesis describes various image distinctions in three areas of research: concerning the dominant motives of the posters, concerning the human values and emotions, which the posters influenced, and concerning the usage of national signs in these media. Keywords: First world war, propaganda, posters, Great Britain, France, Austro-Hungary, comparative study
