dc.contributor.advisor | Dvořáková, Miroslava | |
dc.creator | Procházka, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T02:11:54Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T02:11:54Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/81857 | |
dc.description.abstract | Práce se zaměřuje na obsahovou analýzu článků akademických periodik, věnujících se leadershipu, ve sledovaném období let 1990 až 2014. Cílem práce je na základě obsahové analýzy vytvořit přehled nejcitovanějších teorií v oblasti leadershipu v akademických periodikách v období let 1990 až 2014. Nejprve je vymezen pojem leadership a popsán vývoj jeho chápání odborníky, následně jsou uvedeny nejvýznamnější teorie leadershipu, vzniklé před rokem 1990. Poté je popsán postup a metodologie obsahové analýzy a uvedeny výsledky, které jsou následně reflektovány. Na základě obsahové analýzy jsou následně nejvýznamnější teorie leadershipu v období 1990 až 2014 samostatně představeny. Klíčová slova: leadership, vůdce, teorie vlastností, teorie dovedností, situační teorie leadershipu, kontingenční teorie leadershipu, behavioristická teorie leadershipu, transformační leadership, teorie Leader-Member Exchange, autentický leadership, etický leadership, obsahová analýza, akademická periodika | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on content analysis of articles of academic journals, that are concerned with Leadership, in period between years 1990 to 2014. The aim is to create a summary of the most cited Leadership theories in academic journals in period between years 1990 to 2014, based on the content analysis. First, Leadership is defined and the evolution of understanding of Leadership is explained, then the most important Leadership theories that came to an existence before the year 1990 are introduced. Next, the procedure and methodology of the content analysis is described and the results are presented, which are subsequently being reflected upon. The most important Leadership theories in period between years 1990 to 2014 are finally introduced independently. Keywords: leadership, leader, trait theory of Leadership, skill theory of Leadership, Situational theory of Leadership, Contingency theory of Leadership, Behavioural theory of Leadership, Transformational Leadership, Leader-Member Exchange theory, Authentic Leadership, Ethical Leadership, content analysis, academic journals | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Leadership | cs_CZ |
dc.subject | leader | cs_CZ |
dc.subject | akademická periodika | cs_CZ |
dc.subject | vůdčí schopnosti | cs_CZ |
dc.subject | Leadership | en_US |
dc.subject | leader | en_US |
dc.subject | academic periodics | en_US |
dc.subject | leadership skills | en_US |
dc.title | Analýza nejvýznamnějších teorií leadershipu v akademických periodikách v období 1990-2014 | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-10 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 163929 | |
dc.title.translated | Reflection of the Most Important Leadership Theories in Academic Periodics in the Years 1990-2014 | en_US |
dc.contributor.referee | Gruber, Jan | |
dc.identifier.aleph | 002036319 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zaměřuje na obsahovou analýzu článků akademických periodik, věnujících se leadershipu, ve sledovaném období let 1990 až 2014. Cílem práce je na základě obsahové analýzy vytvořit přehled nejcitovanějších teorií v oblasti leadershipu v akademických periodikách v období let 1990 až 2014. Nejprve je vymezen pojem leadership a popsán vývoj jeho chápání odborníky, následně jsou uvedeny nejvýznamnější teorie leadershipu, vzniklé před rokem 1990. Poté je popsán postup a metodologie obsahové analýzy a uvedeny výsledky, které jsou následně reflektovány. Na základě obsahové analýzy jsou následně nejvýznamnější teorie leadershipu v období 1990 až 2014 samostatně představeny. Klíčová slova: leadership, vůdce, teorie vlastností, teorie dovedností, situační teorie leadershipu, kontingenční teorie leadershipu, behavioristická teorie leadershipu, transformační leadership, teorie Leader-Member Exchange, autentický leadership, etický leadership, obsahová analýza, akademická periodika | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on content analysis of articles of academic journals, that are concerned with Leadership, in period between years 1990 to 2014. The aim is to create a summary of the most cited Leadership theories in academic journals in period between years 1990 to 2014, based on the content analysis. First, Leadership is defined and the evolution of understanding of Leadership is explained, then the most important Leadership theories that came to an existence before the year 1990 are introduced. Next, the procedure and methodology of the content analysis is described and the results are presented, which are subsequently being reflected upon. The most important Leadership theories in period between years 1990 to 2014 are finally introduced independently. Keywords: leadership, leader, trait theory of Leadership, skill theory of Leadership, Situational theory of Leadership, Contingency theory of Leadership, Behavioural theory of Leadership, Transformational Leadership, Leader-Member Exchange theory, Authentic Leadership, Ethical Leadership, content analysis, academic journals | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020363190106986 | |