Zobrazit minimální záznam

Reflection of the Most Important Leadership Theories in Academic Periodics in the Years 1990-2014
dc.contributor.advisorDvořáková, Miroslava
dc.creatorProcházka, Ondřej
dc.date.accessioned2017-06-02T02:11:54Z
dc.date.available2017-06-02T02:11:54Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81857
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na obsahovou analýzu článků akademických periodik, věnujících se leadershipu, ve sledovaném období let 1990 až 2014. Cílem práce je na základě obsahové analýzy vytvořit přehled nejcitovanějších teorií v oblasti leadershipu v akademických periodikách v období let 1990 až 2014. Nejprve je vymezen pojem leadership a popsán vývoj jeho chápání odborníky, následně jsou uvedeny nejvýznamnější teorie leadershipu, vzniklé před rokem 1990. Poté je popsán postup a metodologie obsahové analýzy a uvedeny výsledky, které jsou následně reflektovány. Na základě obsahové analýzy jsou následně nejvýznamnější teorie leadershipu v období 1990 až 2014 samostatně představeny. Klíčová slova: leadership, vůdce, teorie vlastností, teorie dovedností, situační teorie leadershipu, kontingenční teorie leadershipu, behavioristická teorie leadershipu, transformační leadership, teorie Leader-Member Exchange, autentický leadership, etický leadership, obsahová analýza, akademická periodikacs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on content analysis of articles of academic journals, that are concerned with Leadership, in period between years 1990 to 2014. The aim is to create a summary of the most cited Leadership theories in academic journals in period between years 1990 to 2014, based on the content analysis. First, Leadership is defined and the evolution of understanding of Leadership is explained, then the most important Leadership theories that came to an existence before the year 1990 are introduced. Next, the procedure and methodology of the content analysis is described and the results are presented, which are subsequently being reflected upon. The most important Leadership theories in period between years 1990 to 2014 are finally introduced independently. Keywords: leadership, leader, trait theory of Leadership, skill theory of Leadership, Situational theory of Leadership, Contingency theory of Leadership, Behavioural theory of Leadership, Transformational Leadership, Leader-Member Exchange theory, Authentic Leadership, Ethical Leadership, content analysis, academic journalsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectLeadershipcs_CZ
dc.subjectleadercs_CZ
dc.subjectakademická periodikacs_CZ
dc.subjectvůdčí schopnostics_CZ
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectleaderen_US
dc.subjectacademic periodicsen_US
dc.subjectleadership skillsen_US
dc.titleAnalýza nejvýznamnějších teorií leadershipu v akademických periodikách v období 1990-2014cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-10
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId163929
dc.title.translatedReflection of the Most Important Leadership Theories in Academic Periodics in the Years 1990-2014en_US
dc.contributor.refereeGruber, Jan
dc.identifier.aleph002036319
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na obsahovou analýzu článků akademických periodik, věnujících se leadershipu, ve sledovaném období let 1990 až 2014. Cílem práce je na základě obsahové analýzy vytvořit přehled nejcitovanějších teorií v oblasti leadershipu v akademických periodikách v období let 1990 až 2014. Nejprve je vymezen pojem leadership a popsán vývoj jeho chápání odborníky, následně jsou uvedeny nejvýznamnější teorie leadershipu, vzniklé před rokem 1990. Poté je popsán postup a metodologie obsahové analýzy a uvedeny výsledky, které jsou následně reflektovány. Na základě obsahové analýzy jsou následně nejvýznamnější teorie leadershipu v období 1990 až 2014 samostatně představeny. Klíčová slova: leadership, vůdce, teorie vlastností, teorie dovedností, situační teorie leadershipu, kontingenční teorie leadershipu, behavioristická teorie leadershipu, transformační leadership, teorie Leader-Member Exchange, autentický leadership, etický leadership, obsahová analýza, akademická periodikacs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on content analysis of articles of academic journals, that are concerned with Leadership, in period between years 1990 to 2014. The aim is to create a summary of the most cited Leadership theories in academic journals in period between years 1990 to 2014, based on the content analysis. First, Leadership is defined and the evolution of understanding of Leadership is explained, then the most important Leadership theories that came to an existence before the year 1990 are introduced. Next, the procedure and methodology of the content analysis is described and the results are presented, which are subsequently being reflected upon. The most important Leadership theories in period between years 1990 to 2014 are finally introduced independently. Keywords: leadership, leader, trait theory of Leadership, skill theory of Leadership, Situational theory of Leadership, Contingency theory of Leadership, Behavioural theory of Leadership, Transformational Leadership, Leader-Member Exchange theory, Authentic Leadership, Ethical Leadership, content analysis, academic journalsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990020363190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV