Stimulace pracovníků jako součást managementu sociálních služeb (zmapování nástrojů stimulace ve vybraných neziskových organizacích)
Stimulation of employees as a part of social services management (surveying of stimulation instruments in selected non-profit organisations)
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8180Identifiers
Study Information System: 27445
Collections
- Kvalifikační práce [23201]
Author
Advisor
Referee
Šťastná, Jaroslava
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Work
Department
Department of Social Work
Date of defense
24. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou stimulace pracovníků v sociálních službách. Stimulace představuje významnou oblast řizeni lidských zdrojů; je součásti celého řizeni (managementu) organizace. Člověk je nejcennějšim zdrojem jakékoliv instituce. V organizacích, které poskytuji sociální služby, jsou pracovnici zdrojem klíčovým, protože právě oni realizuji cile a posláni organizace, a to vedle dalších činnosti především v podobě přimé práce s klienty. Působeni v sociálních službách svým charakterem patři mezi velmi namáhavé profese, neboť v přimé práci s klienty se pracovnici denně setkávají s nelehkými životními osudy, jež se jich lidsky dotýkají, a tak se často se musi vyrovnávat s emočně náročnými a vypjatými situacemi. Charakter jejich práce vyžaduje porozuměni a ochotu naslouchat problémům a potřebám druhých a nepřetržitou připravenost na kontakt s klienty. To vše čini jejich práci mimořádně psychicky náročnou. Pokud organizace chce poskytovat kvalitní služby na profesionální úrovni, měla by též kvalitně a profesionálně pečovat o své pracovníky. Právě z výše uvedených důvodů považuji problematiku stimulace pracovníků v sociálních službách za téma, které si zasluhuje pozornost. Pracovnici potřebuji být ve své činnosti dostatečně podporováni a motivováni k odváděni kvalitní práce. Management...