Stimulace pracovníků jako součást managementu sociálních služeb (zmapování nástrojů stimulace ve vybraných neziskových organizacích)
Stimulation of employees as a part of social services management (surveying of stimulation instruments in selected non-profit organisations)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8180Identifikátory
SIS: 27445
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šťastná, Jaroslava
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
24. 1. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou stimulace pracovníků v sociálních službách. Stimulace představuje významnou oblast řizeni lidských zdrojů; je součásti celého řizeni (managementu) organizace. Člověk je nejcennějšim zdrojem jakékoliv instituce. V organizacích, které poskytuji sociální služby, jsou pracovnici zdrojem klíčovým, protože právě oni realizuji cile a posláni organizace, a to vedle dalších činnosti především v podobě přimé práce s klienty. Působeni v sociálních službách svým charakterem patři mezi velmi namáhavé profese, neboť v přimé práci s klienty se pracovnici denně setkávají s nelehkými životními osudy, jež se jich lidsky dotýkají, a tak se často se musi vyrovnávat s emočně náročnými a vypjatými situacemi. Charakter jejich práce vyžaduje porozuměni a ochotu naslouchat problémům a potřebám druhých a nepřetržitou připravenost na kontakt s klienty. To vše čini jejich práci mimořádně psychicky náročnou. Pokud organizace chce poskytovat kvalitní služby na profesionální úrovni, měla by též kvalitně a profesionálně pečovat o své pracovníky. Právě z výše uvedených důvodů považuji problematiku stimulace pracovníků v sociálních službách za téma, které si zasluhuje pozornost. Pracovnici potřebuji být ve své činnosti dostatečně podporováni a motivováni k odváděni kvalitní práce. Management...