Vládní cenzura nových médií v Erdoganově Turecku
Government censorship of new media in Erdogan's Turkey
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81661Identifikátory
SIS: 166569
Katalog UK: 990021236020106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Osvaldová, Barbora
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
24. 1. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Turecko, nová média, sociální sítě, YouTube, Twitter, cenzura, sledováníKlíčová slova (anglicky)
Turkey, new media, social networks, social sites, YouTube, Twitter, censorship, surveillance2 Anotace (Abstrakt) Bakalářská práce "Vládní cenzura nových médií v Erdoğanově Turecku" zkoumá povahu nových médií v Turecku v letech 2014 - 2016. Klade si otázku, nakolik jsou tato média v této zemi svobodná a jak je ovlivňuje vládní Strana spravedlnosti a rozvoje (AKP) a prezident Recep Tayyip Erdoğan. Při tomto zkoumání autor nejprve vymezuje teoretické zázemí a předestírá různé podoby vztahů mezi médii, demokracií a demokratickou společností. Dále zkoumá tento vztah z pohledu nových médií a popisuje strategie, které při používání nových médií aplikuje vládnoucí strana AKP. Dále autor uvádí příklady nových technologií, které v Turecku slouží k regulaci přístupu k novým médiím a sociálním sítím. Popisuje metody, kterými lze z těchto sítí nežádoucího obsah odstranit. Uvádí také příklady, kdy byly v Turecku tyto sítě plošně znepřístupněny. Upozorňuje na možnosti automatizovaného sledování internetového obsahu i na rizika spojená se sledováním vlastních občanů v rámci státem poskytované internetové infrastruktury.
1 Abstract This bachelor thesis entitled "Government censorship of new media in Erdoğan's Turkey" researches the nature of new media landscape in Turkey between 2014 and 2016. It tries to answer the question whether the new media in Turkey are free and whether they are being in any way controlled by the Justice and Development Party (AKP) or by President Recep Tayyip Erdoğan. For the purpose of this research, the author first established the theoretical background and presents various forms of the relationships between media, democracy and democratic society. Also, the author examines this relationship from the perspective of new media and describes strategies that are being used by the AKP while using new media. The author elaborates by presenting examples of new technologies that are being used in Turkey in order to regulate the access to new media and social networks. He also describes various methods that can be used to remove unwanted content from these sites. He also presents examples of occasions when various sites and networks were made inaccessible in Turkey. He points out the possibilities of automated internet content monitoring and the risks of supervision of citizens' communication through state owned internet infrastructure.
