Sociální síť Facebook jako součást marketingového mixu obchodních řetězců
Social network Facebook as a part of marketing mix of retail chains
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81642Identifikátory
SIS: 166545
Katalog UK: 990021233390106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klabíková Rábová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
23. 1. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sociální sítě, sociální média, Facebook, marketingový mix, zákaznický servis, obchodní řetězce, 2016Klíčová slova (anglicky)
Social networks, social media, Facebook, marketing mix, customer service, chain stores, 2016Bakalářská práce "Sociální síť Facebook jako součást marketingového mixu obchodních řetězců" se věnuje fenoménu využívání sociální sítě Facebook jako nástroje marketingového mixu obchodních řetězců v České republice pro komunikaci se zákazníky. Práce představuje v teoretické části základní pojmy jako marketingový mix, jeho nástroje a sociální sítě, uvádí termín zákaznický servis a představuje problematiku obchodních řetězců v České republice. Tyto teoretické znalosti jsou následně aplikovány v rámci analytické části práce, která se věnuje kvantitativní analýze ve vlastním výzkumu komunikace vybraných obchodních řetězců v České republice na sociální síti Facebook. Tato analýza byla realizována v období září a října 2016 na vzorku 1 271 příspěvků a detailně zkoumá mimo jiné sentiment jednotlivých příspěvků, procento zodpovězených příspěvků a časovou efektivitu reakcí. Zjištěné hodnoty jsou posléze vztaženy k velikosti jednotlivých stránek, komunikaci obchodních řetězců v ostatních kanálech a jsou hledány i další souvislosti, jež mají vliv na počet příspěvků uživatelů. Cílem analytické části práce je pak zhodnocení úrovně a efektivity komunikace vybraných obchodních řetězců na této rychle se rozvíjející síti.
The bachelor's thesis "Social network Facebook as a part of marketing mix of retail chains" explores the phenomenon of using Facebook social network for communicating with customers as a part of marketing mix of retail chains in the Czech Republic. In the theoretical part the thesis introduces basic terms such as marketing mix, its tools, social networks, the term customer service and introduces retail chains in the Czech Republic. This theoretical knowledge is then applied within the analytical part of the thesis, which is dedicated to quantitative analysis in own research of communication of retail chains in the Czech Republic on the social network Facebook. This analysis was carried out between September and October 2016 on a sample of 1,271 posts and examines in detail the sentiment of individual user's posts, percentage of answered posts and time-efficiency of the reactions. Obtained values are then compared to the size of each page's fan base, the communication of retail chains in other channels and other connections that could have an impact on number of posts are examined. The goal of the analytical part of the thesis is to evaluate the level and effectiveness of communication of selected retail chains on this rapidly expanding network.
