Sociální dovednosti u žáků základních škol a víceletých gymnázií
Social skills of elementary schools nad 8-year grammar schools students
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81595Identifikátory
SIS: 150435
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Komárek, Tomáš
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
17. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sociální dovednosti, emoční inteligence, víceletá gymnázia, longitudinální výzkum, diverzitaKlíčová slova (anglicky)
Social skills, emotional intelligence, multi-year grammar schools, longitudinal research, diversityFilozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Richard Lukáš Sociální dovednosti a emoční inteligence u žáků základních škol a víceletých gymnázií (bakalářská práce) Vedoucí práce: PhDr. David Čáp, Ph.D. Praha 2016 Abstrakt: Víceletá gymnázia jsou v českém vzdělávacím systému vnímána jako elitní vzdělávací instituce poskytující akademické vzdělání a připravující na vysokou školu. Studenti gymnázia jsou vzděláváni v akademicky a sociálně homogenním prostředí. Cílem této práce je představit návrh výzkumu, který ověří, zdali se liší úroveň sociálních dovedností a emoční inteligence žáků 2. stupně základní školy a nižšího stupně víceletého gymnázia. Práce je postavena na hypotéze, že heterogenní složení žáků na základní škole má ve srovnání s homogenní skladbou studentů na gymnáziu vliv na rozvoj těchto dovedností. Oporou pro toto tvrzení je teorie mezi- skupinového kontaktu a další teorie. Prostředí nižšího sekundárního stupně vzdělávání je charakterizováno z pohledu vývojové psychologie i skrze srovnání sociálně psychologického prostředí základní školy a víceletého gymnázia. V rámci návrhu výzkumného designu představuji longitudinální výzkum, který využívá dotazníky Social Skills Improvement System, MSCEIT, Klima školní třídy, B-3 a další metody pro kontrolu možných intervenujících...
Faculty of Arts, Charles University in Prague, Department of Psychology Richard Lukáš Social skills and emotional intelligence of elementary schools and 8-year grammar schools students (Bachelor Thesis) Consultant: PhDr. David Čáp, Ph.D. Praha 2016 Abstract: Multi-year grammar schools are perceived in Czech educational system as elite institutions providing academic education and preparing for university. Grammar school students are educated in academically and socially homogenous environment. Goal of the bachelor thesis is to present research design, which will find out whether there is a difference in the level of social skills and emotional intelligence between secondary and grammar school students. The thesis propose hypothesis that heterogeneity of classes on secondary school has impact on development of these skills, compared to homogenous classes at grammar school. The hypothesis is based on Allport's intergroup contact theory and other theories. The lower secondary education is characterized in the perspective of developmental psychology and through comparison of social psychological environment of secondary and grammar schools. The proposal of research design presents longitudinal research using Social Skills Improvement System, MSCEIT, School class Climate questionnaire, B-3 and other methods to...