Porovnání hodnot tepových frekvencí pilota a navigátora při rychlostních zkouškách v rally
Comparing heart frequency between driver a co-driver during super-stage's in rally
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81533Identifiers
Study Information System: 139820
Collections
- Kvalifikační práce [7976]
Author
Advisor
Referee
Límová, Lucie
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 1. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Soutěžní vůz, rallye, jezdec, navigátor, tepová frekvence, aerobní práhKeywords (English)
Race car, rally, driver, co-driver, heart frequency, aerobic brimmNázev bakalářské práce: Porovnání tepových frekvencí pilota a navigátora při rychlostních zkouškách v rally. Zpracoval: Martin Pavlát Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Jaroslav Dvorský Ph.D. Cíle práce: Změřit a porovnat tepovou frekvenci jezdce a navigátora při závodě rally. Metodika práce: Pro splnění cílů byly použity sporttestery pro změření tepové frekvence na testovaných závodnících rally teamu Poděbrady, Václavu Dunovském a Adamu Eliášovi. Dále byl oběma závodníkům položen dotazník s doplňujícími otázkami, které nám pomohou k vytvoření závěru. Výsledky práce: Výsledek měření dopadl dle mého očekávání. Pilot soutěžního vozu má po celou dobu v rychlostní zkoušce značně vyšší ustálenější tepovou frekvenci oproti navigátorovi, kterému tepová frekvence značně kolísá a stoupá především před rychlostní zkouškou. Klíčová slova: Soutěžní vůz, rallye, tepová frekvence, aerobní práh.
Title of bachelor thesis: Comparing heart frequency between driver a co-driver during super-stage's in rally Author: Martin Pavlát Supervisor of bachelor thesis: PhDr. Jaroslav Dvorský Ph.D. Objective: Measure and compare heart frequency between driver a co-driver during super-stages's in one of Czech Championship rally race. Methodology: For set up my goals I use two heart rage monitor's. One for pilot and for co-pilot. And I messuare their heart frequency during one of the rally race. For specification my conclusion's I use questionary for both of them. This help me to found the right answers. Results: As I expected driver's heart frequency was much higher in every super-stage from begining to finish and it was more stabile than co-driver's heart frequency. Co-driver heart frequency was high especially befor and after start to super-stage. His heart frequency was also more unstable. Keywords: Race car, rally, heart frequency, aerobic brimm.