WPF Style GUI Library for MonoGame Framework
MonoGame knihovna pro tvorbu GUI ve stylu WPF
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81498Identifiers
Study Information System: 166654
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Gemrot, Jakub
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Distributed and Dependable Systems
Date of defense
2. 2. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
MonoGame, WPF, Knihovna pro tvorbu uživatelských rozhraníKeywords (English)
MonoGame, WPF, Library for creation of user interfacesMonoGame je populární multi-platformní open-source framework používaný pro vývoj her a dalších grafických aplikací. Nicméně tento framework samotný neposkytuje žádnou implicitní podporu pro vytváření uživatelských prostředí. A zatímco existuje řada knihoven třetích stran, které se tuto podporu snaží poskytnout, žádná z nich nemá za svůj cíl implementaci nějakého existujícího a hojně využívaného frameworku pro tvorbu uživatelských rozhraní. Tato práce se zaměřuje na tento nedostatek a poskytuje reimplementaci Windows Presentation Foundation (WPF) frameworku ve formě knihovny pro MonoGame. V rámci této práci jsme vybrali vhodnou podmnožinu vlastností, které budou implementovány a rovněž jsme vyřešili i řadu technických problémů, jako jakým způsobem renderovat naše geometrická primitiva, či jak implementovat podporu pro neobdélníkové ořezávání. V průběhu této práce byl kladen velký důraz na co nejpřesnější dodržování existujícího WPF API a jeho chování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
MonoGame is a popular cross-platform open-source framework used for developing games and other graphical applications. However, this framework has no out-of-box support for user interface creation. And while there exist many third party UI libraries, none of them has the goal of implementing some existing, widely used user interface framework. For this thesis, we decided to target this shortcoming and reimplement the Windows Presentation Foundation framework, in form of a library, to MonoGame. As part of this work, we chosen a viable feature subset that is going to be implemented and solved many technical issues. Issues like how to render our graphical primitives or how to implement a non-rectangular clipping. The emphasis of the thesis was to follow the well-known WPF API and its behavior during the implementation process as closely as possible. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)