Zobrazit minimální záznam

Pronounciation mistakes of Czech students learning Portuguese
dc.contributor.advisorHricsina, Jan
dc.creatorKopáčková, Barbora
dc.date.accessioned2017-06-01T22:57:00Z
dc.date.available2017-06-01T22:57:00Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81185
dc.description.abstractDiplomová práce "Chyby ve výslovnosti českých studentů při osvojování portugalského jazyka" je zaměřena na nalezení nejčastějších chyb ve výslovnosti portugalských hlásek u českých studentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části, která byla vypracována na základě prostudovaných odborných materiálů, jsme se zabývali fonetikou a fonologií, způsobem tvoření mluvené řeči, fonetickou transkripcí, zvukovou stránkou portugalského jazyka, představili jsme si systém portugalských hlásek, pravidla pro výslovnost jednotlivých hlásek a také vlivy mateřského jazyka na proces osvojování cizího jazyka. Teoretická část nám posloužila jako podklad pro část praktickou. V praktické části se věnujeme podrobné analýze pořízených zvukových nahrávek studentů prvního až pátého ročníku studijního oboru Portugalistika Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Cílem analýzy bylo odhalit typické chyby portugalské výslovnosti českých studentů. Výsledky výslovnostních jevů jsme zaznamenali do tabulek dle každého jevu zvlášť. V závěru této práce se nachází zhodnocení analýzy a celkové shrnutí.cs_CZ
dc.description.abstractThe presented Master's thesis entitled "Pronounciation mistakes of Czech students learning Portuguese" tries to depict the most common mistakes in the pronounciation of Portuguese sounds by Czech students. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part, based on a careful research of specialized materials, deals with phonetics, the phonological aspect of a language, phonology, the description of speech forming processes, sound systems of Portuguese, rules for correct pronounciation of respective sounds and also interference - the influences of a person's mother tongue while learning Portuguese. The theoretical part served as a basis for the practical part. In the practical part an analysis was carried out, using a number of audio recordings taken from first-year to fifth-year students of Portuguese Studies at Charles University, Faculty of Arts. The aim of this analysis was to detect typical mistakes made by Czech Students in the pronounciation of Portuguese sounds. The observed pronounciation phenomena are recorded in tables, each phenomena separately. In conclusion, the thesis provides an evaluation of the analysis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectchyba ve výslovnostics_CZ
dc.subjectportugalský jazykcs_CZ
dc.subjectčeský studentcs_CZ
dc.subjectvýuka cizího jazykacs_CZ
dc.subjectpronounciation mistakeen_US
dc.subjectPortuguese languageen_US
dc.subjectCzech studenten_US
dc.subjectteaching foreign languagesen_US
dc.titleChyby ve výslovnosti českých studentů při osvojování portugalského jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-09
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId163917
dc.title.translatedPronounciation mistakes of Czech students learning Portugueseen_US
dc.contributor.refereeJindrová, Jaroslava
dc.identifier.aleph002032073
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePortugalštinacs_CZ
thesis.degree.disciplinePortuguese Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPortugalštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enPortuguese Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Chyby ve výslovnosti českých studentů při osvojování portugalského jazyka" je zaměřena na nalezení nejčastějších chyb ve výslovnosti portugalských hlásek u českých studentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části, která byla vypracována na základě prostudovaných odborných materiálů, jsme se zabývali fonetikou a fonologií, způsobem tvoření mluvené řeči, fonetickou transkripcí, zvukovou stránkou portugalského jazyka, představili jsme si systém portugalských hlásek, pravidla pro výslovnost jednotlivých hlásek a také vlivy mateřského jazyka na proces osvojování cizího jazyka. Teoretická část nám posloužila jako podklad pro část praktickou. V praktické části se věnujeme podrobné analýze pořízených zvukových nahrávek studentů prvního až pátého ročníku studijního oboru Portugalistika Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Cílem analýzy bylo odhalit typické chyby portugalské výslovnosti českých studentů. Výsledky výslovnostních jevů jsme zaznamenali do tabulek dle každého jevu zvlášť. V závěru této práce se nachází zhodnocení analýzy a celkové shrnutí.cs_CZ
uk.abstract.enThe presented Master's thesis entitled "Pronounciation mistakes of Czech students learning Portuguese" tries to depict the most common mistakes in the pronounciation of Portuguese sounds by Czech students. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part, based on a careful research of specialized materials, deals with phonetics, the phonological aspect of a language, phonology, the description of speech forming processes, sound systems of Portuguese, rules for correct pronounciation of respective sounds and also interference - the influences of a person's mother tongue while learning Portuguese. The theoretical part served as a basis for the practical part. In the practical part an analysis was carried out, using a number of audio recordings taken from first-year to fifth-year students of Portuguese Studies at Charles University, Faculty of Arts. The aim of this analysis was to detect typical mistakes made by Czech Students in the pronounciation of Portuguese sounds. The observed pronounciation phenomena are recorded in tables, each phenomena separately. In conclusion, the thesis provides an evaluation of the analysis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020320730106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV