Knihovny na gymnáziích a jejich aktivity na podporu rozvoje čtenářství a informační gramotnosti v České Republice a ve Švédsku
Grammar school's libraries and their activites for reading development and information literacy education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81151Identifikátory
SIS: 140243
Katalog UK: 990020306220106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slussareff, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
14. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
školní knihovny, knihovnické služby, čtenářství, čtenářská gramotnost, informační gramotnost, výzkumy čtenářské gramotnosti, Česká republika, ŠvédskoKlíčová slova (anglicky)
school libraries, library services, reading, reading literacy, information literacy, reading literacy studies, Czech Republic, SwedenDiplomová práce se věnuje knihovnám na gymnáziích a jejich aktivit na podporu čtenářské a informační gramotnosti v České republice a ve Švédsku. V první části diplomové práce jsou shrnuty teoretické poznatky o metodách na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti a současný stav úrovně čtenářské a informační gramotnosti v České republice a ve Švédsku. Část práce popisuje systém školní docházky a legislativu týkající se školních knihoven v obou zemích. Praktická část práce se zabývá analýzou webových stránek knihoven na gymnáziích v České republice a ve Švédsku a porovnáním jejich úrovně. V závěru je z každé země představena jedna reprezentativní knihovna.
The diploma thesis deals with grammar school libraries and their activities for reading literacy and information literacy development in the Czech Republic and Sweden. The first part of the thesis defines theoretical methods for reading and information literacy development, current level of reading and information literacy in the Czech Republic and Sweden. Part of the thesis describes school system and legislation of school libraries of both countries. Practical part of the thesis is composed of analysis of websites of the libraries and comparison of one Czech and one Swedish school library.
