Zobrazit minimální záznam

Education believers preschool children to pray
dc.contributor.advisorDřímal, Ludvík
dc.creatorŠevčíková, Markéta
dc.date.accessioned2017-06-01T22:36:24Z
dc.date.available2017-06-01T22:36:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81099
dc.description.abstractTato diplomová práce je zaměřena na výchovu věřících dětí v období předškolního věku k modlitbě. Připomeneme podstatu křesťanské víry a způsob, jakým se probouzí a vyvíjí víra dítěte spolu s vývojem představ o Bohu. Za pomoci psychologie náboženství se pokusíme pojednat o duševním vývoji dítěte podle P. Říčana, M. Vágnerové, dále podle teorie E. H. Eriksona a zamyslíme se nad "stádií víry" dítěte podle J. W. Fowlera. Dále se zaměříme na představy a zkušenosti dítěte s Bohem v souvislosti s modlitbou, jak je představují někteří autoři, jako jsou například K. Tilmann, S. Cavalletti a Ch. Ponsardová. V další části práce se budeme zabývat výchovou dítěte k modlitbě. Zmíníme zde klíčové pojmy, kterými jsou modlitba, křesťanská víra, dále farnost, rodina a církevní mateřská škola jako přednostní místa výchovy dětí k modlitbě. V závěrečné části se pokusíme načrtnout praktická doporučení při výchově dětí k modlitbě. Klíčová slova modlitba, katecheze, křesťanská víra, výchova dítěte, rodina, farnost, vývoj osobnosti Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is focused on upbringing the Christian children in the preschool age to prayer. We will recall the essence of the Christian faith and the way faith of a child awakens and develops, along with the progression of its ideas about God. With the help of the psychology of religion we will try to discuss the mental development of a child according to P. Říčan, M. Vágnerová, followed by E. H. Erikson's theory and we will consider "the stages of faith" of a child by J. W. Fowler. Then we will focus on the child's images and experiences with God in the context of prayer, as it is presented by some authors, such as K. Tilmann, S. Cavalletto and Ch. Ponsard. In the next part we will deal with upbringing a child to prayer. There we will mention the key concepts, which are prayer, the Christian faith, as a well as parish, family and catholic kindergarten as the preferred places of education of children to the prayer. In the final part, we will try to outline practical recommendations for upbringing children to the prayer. Keywords prayer, catechesis, faith, child education, family, parish, personality development Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectvíracs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectmodlitbacs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectfaithen_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectprayen_US
dc.titleModlitba v katechezi a v náboženské výchově dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-15
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId166754
dc.title.translatedEducation believers preschool children to prayen_US
dc.contributor.refereeZimmermannová, Marie
dc.identifier.aleph002105506
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je zaměřena na výchovu věřících dětí v období předškolního věku k modlitbě. Připomeneme podstatu křesťanské víry a způsob, jakým se probouzí a vyvíjí víra dítěte spolu s vývojem představ o Bohu. Za pomoci psychologie náboženství se pokusíme pojednat o duševním vývoji dítěte podle P. Říčana, M. Vágnerové, dále podle teorie E. H. Eriksona a zamyslíme se nad "stádií víry" dítěte podle J. W. Fowlera. Dále se zaměříme na představy a zkušenosti dítěte s Bohem v souvislosti s modlitbou, jak je představují někteří autoři, jako jsou například K. Tilmann, S. Cavalletti a Ch. Ponsardová. V další části práce se budeme zabývat výchovou dítěte k modlitbě. Zmíníme zde klíčové pojmy, kterými jsou modlitba, křesťanská víra, dále farnost, rodina a církevní mateřská škola jako přednostní místa výchovy dětí k modlitbě. V závěrečné části se pokusíme načrtnout praktická doporučení při výchově dětí k modlitbě. Klíčová slova modlitba, katecheze, křesťanská víra, výchova dítěte, rodina, farnost, vývoj osobnosti Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on upbringing the Christian children in the preschool age to prayer. We will recall the essence of the Christian faith and the way faith of a child awakens and develops, along with the progression of its ideas about God. With the help of the psychology of religion we will try to discuss the mental development of a child according to P. Říčan, M. Vágnerová, followed by E. H. Erikson's theory and we will consider "the stages of faith" of a child by J. W. Fowler. Then we will focus on the child's images and experiences with God in the context of prayer, as it is presented by some authors, such as K. Tilmann, S. Cavalletto and Ch. Ponsard. In the next part we will deal with upbringing a child to prayer. There we will mention the key concepts, which are prayer, the Christian faith, as a well as parish, family and catholic kindergarten as the preferred places of education of children to the prayer. In the final part, we will try to outline practical recommendations for upbringing children to the prayer. Keywords prayer, catechesis, faith, child education, family, parish, personality development Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990021055060106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV