Zobrazit minimální záznam

Symbolic Production of Papal Institution
dc.contributor.advisorČeška, Jakub
dc.creatorGerbery, Juraj
dc.date.accessioned2020-08-20T09:55:10Z
dc.date.available2020-08-20T09:55:10Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8108
dc.description.abstractThe topic of the submitted thesis is a symbolic performance of the papal institution. We are laying stress on the form of communication of the papal institution and design of its legitimacy within the medial discourse. In the first and second chapter, we summarize the definition of papal institution as such. First of all, we investigate papal institution from the point of view of its historical development, eventually of its rich structure. Third part is defining the basal papal symbolism by means of discussing the principles of clothing and papal insignia. The key parts are composed by analyzing of both, the Pope election according to the Constitution Universi Dominici Gregis and the analysis of the Doctrine of impeccability of the Pope. The first of the phenomenon, being analyzed using the theory of modern myths by Roland Barthes and which is being derived from traditional conception of investigation of symbols performed by Ferdinand de Saussure. The second semiotics analysis is focused on the doctrine of impeccability of the Pope stressing the Theory of performatives of John Langshaw Austin with remarkable contribution of Pierre Bourdieu and his conception of the social conditions for the effectiveness of ritual discourse. Our hypothesis is, that investigation of instruments of symbolic performance of...en_US
dc.description.abstractTématem diplomové práce je Symbolická produkce papežské instituce. Důraz klademe na formy komunikace papežské instituce a konstruování její legitimity v mediálním diskursu. V první a druhé kapitole shrnujeme definici papežské instituce, nejdříve z pohledu historického vývoje a posléze její bohaté struktury. Třetí část definuje bazální papežskou symboliku v rovině odívání a papežských insignií. Klíčovou částí je analýza volby papeže podle Konstituce Universi Dominici Gregis a analýza dogmatu o neomylnosti papeže. První z jevů analyzujeme vycházejíc z teorie Rolanda Barthese a moderních mýtů, která je založena na tradičním pojetí znaku Ferdinada de Saussurea. Druhá sémiotická analýza se zaměřuje na dogma neomylnosti papeže s akcentem na teorii performativů Johna Langshawa Austina s významným přispěním Pierra Bourdieua a jeho koncepce sociálních podmínek pro účinek rituální promluvy. Naší hypotézou je, že zkoumání nástrojů symbolické produkce papežské instituce na báze lingvistických metod Barthese, Austina a Bourdieua neodkrývá pouze mechanismy komunikace v institučním diskursu, ale stejně tak nastoluje otázku původu a legitimity moci. Hlavní část práce doplňuje analýza papežských dokumentů k masovým komunikačním prostředkům, aplikování teorie Viléma Flussera na technické obrazy v institučním diskursu a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleSymbolická produkce papežské institucecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-03-13
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId57095
dc.title.translatedSymbolic Production of Papal Institutionen_US
dc.contributor.refereeMarcelli, Miroslav
dc.identifier.aleph001010759
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je Symbolická produkce papežské instituce. Důraz klademe na formy komunikace papežské instituce a konstruování její legitimity v mediálním diskursu. V první a druhé kapitole shrnujeme definici papežské instituce, nejdříve z pohledu historického vývoje a posléze její bohaté struktury. Třetí část definuje bazální papežskou symboliku v rovině odívání a papežských insignií. Klíčovou částí je analýza volby papeže podle Konstituce Universi Dominici Gregis a analýza dogmatu o neomylnosti papeže. První z jevů analyzujeme vycházejíc z teorie Rolanda Barthese a moderních mýtů, která je založena na tradičním pojetí znaku Ferdinada de Saussurea. Druhá sémiotická analýza se zaměřuje na dogma neomylnosti papeže s akcentem na teorii performativů Johna Langshawa Austina s významným přispěním Pierra Bourdieua a jeho koncepce sociálních podmínek pro účinek rituální promluvy. Naší hypotézou je, že zkoumání nástrojů symbolické produkce papežské instituce na báze lingvistických metod Barthese, Austina a Bourdieua neodkrývá pouze mechanismy komunikace v institučním diskursu, ale stejně tak nastoluje otázku původu a legitimity moci. Hlavní část práce doplňuje analýza papežských dokumentů k masovým komunikačním prostředkům, aplikování teorie Viléma Flussera na technické obrazy v institučním diskursu a...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the submitted thesis is a symbolic performance of the papal institution. We are laying stress on the form of communication of the papal institution and design of its legitimacy within the medial discourse. In the first and second chapter, we summarize the definition of papal institution as such. First of all, we investigate papal institution from the point of view of its historical development, eventually of its rich structure. Third part is defining the basal papal symbolism by means of discussing the principles of clothing and papal insignia. The key parts are composed by analyzing of both, the Pope election according to the Constitution Universi Dominici Gregis and the analysis of the Doctrine of impeccability of the Pope. The first of the phenomenon, being analyzed using the theory of modern myths by Roland Barthes and which is being derived from traditional conception of investigation of symbols performed by Ferdinand de Saussure. The second semiotics analysis is focused on the doctrine of impeccability of the Pope stressing the Theory of performatives of John Langshaw Austin with remarkable contribution of Pierre Bourdieu and his conception of the social conditions for the effectiveness of ritual discourse. Our hypothesis is, that investigation of instruments of symbolic performance of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990010107590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV