Zobrazit minimální záznam

Postgraduate medical education in Czech Republic: Young doctors captured between formal and informal institutions
dc.contributor.advisorTušková, Eva
dc.creatorŠíchová, Tereza
dc.date.accessioned2020-08-25T14:32:36Z
dc.date.available2020-08-25T14:32:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81071
dc.description.abstractThis master thesis deals with the field of postgraduate medical education. The main goal of this thesis is deeper understanding of problems in the educational system. By means of a qualitative research the thesis explores the problems and causes of current postgraduate educational system from the perspective of young physicians. The research is based on a series of semi-structured interviews with physicians who are currently passing through a phase of postgraduate medical education. Results of the survey show the most questionable fact, according to participants, is the lack of the educational leadership which is supposed to be secured by the assigned supervisor. Despite the formal rules, this role is often ensured merely formally or is missing at all. Participants also mentioned difficulties related to accomplishing of specialized practical training and required procedures. Both of them are frequently subordinated to informal rules. The main findings are based on revealing the causes of problems mentioned above. The reasons of ascertained discrepancy are introduced with the theoretical help of the theory of informal institutions by G. Helmke and S. Levitsky. Through the lense of chosen theory the issue is that there is insufficient efficiency of formal institutions. Therefore, prospective solution should...en_US
dc.description.abstractTématem této diplomové práce jsou problémy v systému postgraduálního vzdělávání lékařů. Hlavním cílem je hlouběji porozumět problémům tohoto vzdělávacího systému. Pomocí kvalitativních metod práce zjišťuje, jaké problémy mladí lékaři v současném systému specializačního vzdělávání spatřují a jakým příčinám tyto problémy přisuzují. Výzkum je založen na sérii polostrukturovaných rozhovorů s lékaři, kteří se specializačního vzdělávání aktuálně účastní. Získaná data byla dále zpracována metodou tématické analýzy. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že je situace napříč všemi obory i typy zdravotnických zařízení silně rozmanitá. Za nejproblematičtější oblast lékaři považují roli školitele, která je v mnoha případech plněna pouze formálně, či úplně chybí. Respondenti rovněž vnímají určité obtíže spojené s plněním specializovaných stáží a předepsaných výkonů, které zároveň nejčastěji spojovali s existencí postupů podle neformálních pravidel. Hlavní zjištění práce představuje odhalení příčin těchto problémů. Samotný nesoulad je nahlížen optikou teorie neformálních institucí podle G. Helmkeové a S. Levitskeho. Z perspektivy zvolené teorie se jedná o nedostatečnou účinnost formálních pravidel. Případné řešení proto musí spočívat v posílení kontroly a prosazování těchto pravidel. Z provedeného výzkumu vyplývá i další...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjecthealthcare systemen_US
dc.subjecthealth policyen_US
dc.subjectpostgraduate medical educationen_US
dc.subjectmedical postgraduate specializationen_US
dc.subjectinformal institutionsen_US
dc.subjectzdravotnický systémcs_CZ
dc.subjectzdravotní politikacs_CZ
dc.subjectpostgraduální vzdělávání lékařůcs_CZ
dc.subjectspecializační vzdělávánícs_CZ
dc.subjectatestacecs_CZ
dc.subjectneformální institucecs_CZ
dc.titlePostgraduální vzdělávání lékařů v ČR: Mladí lékaři v zajetí formálních a neformálních institucícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-02-01
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId165994
dc.title.translatedPostgraduate medical education in Czech Republic: Young doctors captured between formal and informal institutionsen_US
dc.contributor.refereeHáva, Petr
dc.identifier.aleph002125266
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této diplomové práce jsou problémy v systému postgraduálního vzdělávání lékařů. Hlavním cílem je hlouběji porozumět problémům tohoto vzdělávacího systému. Pomocí kvalitativních metod práce zjišťuje, jaké problémy mladí lékaři v současném systému specializačního vzdělávání spatřují a jakým příčinám tyto problémy přisuzují. Výzkum je založen na sérii polostrukturovaných rozhovorů s lékaři, kteří se specializačního vzdělávání aktuálně účastní. Získaná data byla dále zpracována metodou tématické analýzy. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že je situace napříč všemi obory i typy zdravotnických zařízení silně rozmanitá. Za nejproblematičtější oblast lékaři považují roli školitele, která je v mnoha případech plněna pouze formálně, či úplně chybí. Respondenti rovněž vnímají určité obtíže spojené s plněním specializovaných stáží a předepsaných výkonů, které zároveň nejčastěji spojovali s existencí postupů podle neformálních pravidel. Hlavní zjištění práce představuje odhalení příčin těchto problémů. Samotný nesoulad je nahlížen optikou teorie neformálních institucí podle G. Helmkeové a S. Levitskeho. Z perspektivy zvolené teorie se jedná o nedostatečnou účinnost formálních pravidel. Případné řešení proto musí spočívat v posílení kontroly a prosazování těchto pravidel. Z provedeného výzkumu vyplývá i další...cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis deals with the field of postgraduate medical education. The main goal of this thesis is deeper understanding of problems in the educational system. By means of a qualitative research the thesis explores the problems and causes of current postgraduate educational system from the perspective of young physicians. The research is based on a series of semi-structured interviews with physicians who are currently passing through a phase of postgraduate medical education. Results of the survey show the most questionable fact, according to participants, is the lack of the educational leadership which is supposed to be secured by the assigned supervisor. Despite the formal rules, this role is often ensured merely formally or is missing at all. Participants also mentioned difficulties related to accomplishing of specialized practical training and required procedures. Both of them are frequently subordinated to informal rules. The main findings are based on revealing the causes of problems mentioned above. The reasons of ascertained discrepancy are introduced with the theoretical help of the theory of informal institutions by G. Helmke and S. Levitsky. Through the lense of chosen theory the issue is that there is insufficient efficiency of formal institutions. Therefore, prospective solution should...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021252660106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV