Show simple item record

dc.contributor.advisorKohoutek, Jan
dc.creatorZou, Daiwei
dc.date.accessioned2017-06-01T21:36:54Z
dc.date.available2017-06-01T21:36:54Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80967
dc.description.abstractOd znovuzavedení systému příjímacích zkoušek v roce 1977 bylo vyšší vzdělání bezplatné po dobu dvaceti let. Nicméně v roce 1997 Čína změnila svou dosavadní politiku a univerzitní vzdělání opět zpoplatnila, což postupem času vedlo k výraznému nárůstu jeho ceny. V roce 2013 tak bakalářský titul stál až 27 krát více než v roce 1997, a to začalo vyvolávat mezi veřejností obavy, že se vzdělání stává nedosažitelným pro lidi z chudých provincií a s nízkými příjmy. Tato práce zkoumá nerovnosti ve vzdělání způsobené právě nárůstem poplatků za studium a jeho dopad na sociální a ekonomický rozvoj Číny. Autorka využívá množství případových studií a široké škály materiálů z volně dostupných databází včetně výhledů počtu příjímaných studentů, studií o dostupnosti vysokoškolského vzdělání pro studenty z venkovských a městských oblastí a studií systému finanční podpory a vládních výdajů na vysoké školství v období 2011-2015. Autorka shledává, že nesoulad v plánech předpokládaného počtu příjímaných studentů mezi jednotlivými oblastmi a zvýšené školné se stává velkým problémem a ekonomickou zátěží pro nízkopříjmové domácnosti což vede k nespravedlnosti v přístupu ke vzdělání. Klíčová slova: Čínské vysoké školství, školné a poplatky, spravedlivost ve vzdělávánícs_CZ
dc.description.abstractFrom the resumption of university entrance examination in 1977 to 1997, china's higher education has remained free of charge for 20 years. But in 1997, china changed its policy of higher education; students are required to pay for their university education. Since then, the tuition fee for university has undergone a rapid increase. By the year 2013, the tuition fee has increased up to 27 times that of 1997. The increase in university tuition has caused much concern from the public, and many people complained that it not fair for students from rural areas and people with low income. This thesis studies the educational inequality caused by the increase in university tuition and its impact on china's social and economic development. The author applies multiple case studies with the help of official database, the affordability of urban and rural residents to the higher education tuition, university enrollment plan, the financial aid system and government Appropriation over the time period of 2011-2015. The author found that the increased tuition has become a huge economic burden for students from low-income urban families, and thus result in the inequity of access opportunity for those students. It is also found that the disequilibrium enrollment plan among areas caused the inequity of access...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleTuition fees in Chinese public higher education and their implications for equity of accessen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-22
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId166363
dc.contributor.refereeVeselý, Arnošt
dc.identifier.aleph002093881
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVeřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejné a sociální politikycs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csOd znovuzavedení systému příjímacích zkoušek v roce 1977 bylo vyšší vzdělání bezplatné po dobu dvaceti let. Nicméně v roce 1997 Čína změnila svou dosavadní politiku a univerzitní vzdělání opět zpoplatnila, což postupem času vedlo k výraznému nárůstu jeho ceny. V roce 2013 tak bakalářský titul stál až 27 krát více než v roce 1997, a to začalo vyvolávat mezi veřejností obavy, že se vzdělání stává nedosažitelným pro lidi z chudých provincií a s nízkými příjmy. Tato práce zkoumá nerovnosti ve vzdělání způsobené právě nárůstem poplatků za studium a jeho dopad na sociální a ekonomický rozvoj Číny. Autorka využívá množství případových studií a široké škály materiálů z volně dostupných databází včetně výhledů počtu příjímaných studentů, studií o dostupnosti vysokoškolského vzdělání pro studenty z venkovských a městských oblastí a studií systému finanční podpory a vládních výdajů na vysoké školství v období 2011-2015. Autorka shledává, že nesoulad v plánech předpokládaného počtu příjímaných studentů mezi jednotlivými oblastmi a zvýšené školné se stává velkým problémem a ekonomickou zátěží pro nízkopříjmové domácnosti což vede k nespravedlnosti v přístupu ke vzdělání. Klíčová slova: Čínské vysoké školství, školné a poplatky, spravedlivost ve vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.enFrom the resumption of university entrance examination in 1977 to 1997, china's higher education has remained free of charge for 20 years. But in 1997, china changed its policy of higher education; students are required to pay for their university education. Since then, the tuition fee for university has undergone a rapid increase. By the year 2013, the tuition fee has increased up to 27 times that of 1997. The increase in university tuition has caused much concern from the public, and many people complained that it not fair for students from rural areas and people with low income. This thesis studies the educational inequality caused by the increase in university tuition and its impact on china's social and economic development. The author applies multiple case studies with the help of official database, the affordability of urban and rural residents to the higher education tuition, university enrollment plan, the financial aid system and government Appropriation over the time period of 2011-2015. The author found that the increased tuition has become a huge economic burden for students from low-income urban families, and thus result in the inequity of access opportunity for those students. It is also found that the disequilibrium enrollment plan among areas caused the inequity of access...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV