Show simple item record

Comparison of the election campaigns for the 2014 European Parliament elections by French political parties in terms of usage of political marketing tools
dc.contributor.advisorMatějka, Ondřej
dc.creatorPechová, Marika
dc.date.accessioned2020-08-25T10:03:29Z
dc.date.available2020-08-25T10:03:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80919
dc.description.abstractThe thesis focuses on election campaigns for the 2014 European Parliament elections by French political parties. The thesis deals with a rising popularity of the National Front party in France - nowadays an often discussed topic. The party is becoming increasingly popular and is attracting more and more voters. The biggest proof of the increasing popularity of FN is the party's victory in the 2014 European Parliament elections. There exist many explanations for this victory such as an unfavourable economic situation in France, the unpopularity of the socialist government lead by French president François Hollande, or anti-immigrant sentiments spreading throughout the whole of Europe. The thesis seeks to find another possible view on the phenomenon by comparing the FN election campaign with those of its main opponents, UMP and PS, and searching for certain differences. This comparison is based on usage of political marketing tools in the campaigns: election posters, advertising spots and profiles on the social network Facebook. The aim of the thesis is therefore to analyse how the French political parties used these tools in their campaigns, and also trying to find certain particularities in how they conducted the election campaigns. It is posited that if FN uses the tools in a different way and...en_US
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na volební kampaně francouzských stran ve volbách do Evropského parlamentu v roce 2014. Práce se zaobírá v současné době často diskutovaným tématem, a to vzestupem strany Front National ve Francii. Strana se stává čím dál tím více oblíbeným politickým seskupením a přitahuje stále více voličů. Největším důkazem toho jsou právě volby do EP roku 2014, ve kterých strana FN zvítězila. Pro tento úspěch strany se nabízí několik možných vysvětlení od nepříznivé ekonomické situace ve Francii přes nepopularitu socialistické vlády v čele s prezidentem François Hollandem až po anti-imigrační nálady provázející celou Evropu. Práce se ovšem snaží přinést další možný pohled na tuto problematiku tím, že porovnává volební kampaně strany FN a jejích dvou hlavních protivníků, UMP a PS, a hledá v nich určité odlišnosti. Komparace je zaměřena na využití jednotlivých nástrojů politického marketingu v kampani; konkrétně se jedná o volební plakáty, reklamní spoty a stránky na sociální síti Facebook. Cílem práce je tedy analyzovat využití těchto nástrojů stranami FN, UMP a PS a zjistit, zda se ve vedení kampaně dají pozorovat určitá specifika. Předpokládá se, že pokud strana FN využívá nástroje odlišně a klade důraz na jiné prvky, kampaň působí na voliče jiným způsobem, a tudíž se odlišné vedení kampaně...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectFranceen_US
dc.subjectFrench politicsen_US
dc.subjectNational Fronten_US
dc.subjectpolitical marketingen_US
dc.subjectpolitical marketing toolsen_US
dc.subjectelection campaignen_US
dc.subjectEuropean Parliament electionsen_US
dc.subjectFranciecs_CZ
dc.subjectfrancouzská politikacs_CZ
dc.subjectNárodní frontacs_CZ
dc.subjectpolitický marketingcs_CZ
dc.subjectnástroje politického marketingucs_CZ
dc.subjectvolební kampaňcs_CZ
dc.subjectvolby do Evropského parlamentucs_CZ
dc.titleKomparace volebních kampaní politických stran ve Francii ve volbách do EP v roce 2014 z hlediska využití nástrojů politického marketingucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-05
dc.description.departmentKatedra evropských studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of European Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId147479
dc.title.translatedComparison of the election campaigns for the 2014 European Parliament elections by French political parties in terms of usage of political marketing toolsen_US
dc.contributor.refereeTomalová, Eliška
dc.identifier.aleph002069782
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineZápadoevropská studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineWest European Studiesen_US
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csZápadoevropská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enWest European Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na volební kampaně francouzských stran ve volbách do Evropského parlamentu v roce 2014. Práce se zaobírá v současné době často diskutovaným tématem, a to vzestupem strany Front National ve Francii. Strana se stává čím dál tím více oblíbeným politickým seskupením a přitahuje stále více voličů. Největším důkazem toho jsou právě volby do EP roku 2014, ve kterých strana FN zvítězila. Pro tento úspěch strany se nabízí několik možných vysvětlení od nepříznivé ekonomické situace ve Francii přes nepopularitu socialistické vlády v čele s prezidentem François Hollandem až po anti-imigrační nálady provázející celou Evropu. Práce se ovšem snaží přinést další možný pohled na tuto problematiku tím, že porovnává volební kampaně strany FN a jejích dvou hlavních protivníků, UMP a PS, a hledá v nich určité odlišnosti. Komparace je zaměřena na využití jednotlivých nástrojů politického marketingu v kampani; konkrétně se jedná o volební plakáty, reklamní spoty a stránky na sociální síti Facebook. Cílem práce je tedy analyzovat využití těchto nástrojů stranami FN, UMP a PS a zjistit, zda se ve vedení kampaně dají pozorovat určitá specifika. Předpokládá se, že pokud strana FN využívá nástroje odlišně a klade důraz na jiné prvky, kampaň působí na voliče jiným způsobem, a tudíž se odlišné vedení kampaně...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on election campaigns for the 2014 European Parliament elections by French political parties. The thesis deals with a rising popularity of the National Front party in France - nowadays an often discussed topic. The party is becoming increasingly popular and is attracting more and more voters. The biggest proof of the increasing popularity of FN is the party's victory in the 2014 European Parliament elections. There exist many explanations for this victory such as an unfavourable economic situation in France, the unpopularity of the socialist government lead by French president François Hollande, or anti-immigrant sentiments spreading throughout the whole of Europe. The thesis seeks to find another possible view on the phenomenon by comparing the FN election campaign with those of its main opponents, UMP and PS, and searching for certain differences. This comparison is based on usage of political marketing tools in the campaigns: election posters, advertising spots and profiles on the social network Facebook. The aim of the thesis is therefore to analyse how the French political parties used these tools in their campaigns, and also trying to find certain particularities in how they conducted the election campaigns. It is posited that if FN uses the tools in a different way and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra evropských studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV