Proměny české televizní politické satiry po roce 1989
The transformation of czech political satire in TV broadcasting after year 1989
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80916Identifikátory
SIS: 147777
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štoll, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
3. 2. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
satira, politická satira, parodie, televizní pořad, humor, politika, kritikaKlíčová slova (anglicky)
satire, political satire, parody, television program, humor, politics, criticism(abstrakt) Cílem diplomové práce "Proměny české televizní politické satiry po roce 1989" je na vybraném vzorku šesti pořadů: Česká soda, Gumáci, S politiky netančím, Politické harašení, Stalo se a 168 hodin zachytit a popsat proměny televizní politické satiry v uplynulých 25 letech. Teoretická část se věnuje především definici satiry a ukotvení české politické satiry v širším historickém kontextu. Analytická část se pomocí sémiotické analýzy zaměřuje na to, jaké tematické a výrazově/estetické proměnné se v pořadech vyskytovaly v rovině obrazu, řeči, hudby, grafiky a tisku. Výsledky analytické části nabízejí přehled, jaké prostředky byly k vytvoření satirické konstrukce používány v jednotlivých televizních pořadech nejvíce, a které naopak větší význam neměly. Poslední kapitola se věnuje otázce, jaké zastoupení má politická satira v programovém schématu celoplošných televizních stanic po roce 2010. V závěru pak práce spojuje výsledky analýzy a poznatky vyplynuvší z teoretické části práce.
The aim of the Master thesis "The Transformation of Czech political satire in TV broadcasting after year 1989" is to capture and describe changes of political satire in television shows over last 25 years on sample of six selected shows: Česká soda, Gumáci, S politiky netančím, Politické harašení, Stalo se and 168 hodin. Theoretical part of this work is trying to explain idea of satire itself and to introduce of the topic into more general historical context. Practical part is then, using semiotic analysis, aiming at what expression/aesthetic and thematically variables create satiric constructions in the level of visual picture, press and graphics, language level and music component. Last chapter is dedicated to offer political satire in TV broadcasting after 2010. This work is then connecting results of the analysis and findings from the theoretical part in the conclusion.