Využití nových médií v komunikaci fotbalových klubů
Use of new media in football club communication
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80693Identifiers
Study Information System: 166456
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Halada, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
14. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Sportovní marketing, sportovní komunikace, nová média, Synot liga, sociální sítě, fotbalKeywords (English)
Sports marketing, sports communication, new media, Synot liga, social media, footballBakalářská práce Využití nových médií v komunikaci fotbalových klubů ukazuje možnosti nových médií a především sociálních sítí ve sportovním marketingu a komunikaci, a to konkrétně v komunikaci fotbalových klubů. Jejím hlavním cílem je ukázat fenomén nových médií ve sportu a na základě obsahové analýzy a hloubkových rozhovorů zhodnotit, jak komunikuje šest vybraných fotbalových klubů z nejvyšší české fotbalové soutěže Synot ligy, nakolik k tomu využívají nová média a zda využívají jejich potenciál. Nedílnou součástí práce jsou komunikační doporučení pro každý analyzovaný fotbalový klub a návrh ideálního modelu, jak by český profesionální fotbalový klub měl k novým médiím a obecně marketingové komunikaci přistupovat. Teoretický rámec pak popisuje problematiku sportovní komunikace a sportovního marketingu a také ukazuje možnosti využití nových médií v komunikaci na konkrétních případech ze zahraničí. Práce mimo jiné také přibližuje komunikaci fotbalu a samotné Synot ligy.
The bachelor thesis Use of new media in football club communication, shows the ways how to use new media and social media in sports marketing and sports communication, specifically in the field of football club communication. Its main goal is to show the phenomenon of new media in sport. After that on the basis of content analysis and interviews to evaluate how the six selected football clubs from the top Czech football league Synot liga communicate, how they take advantage of new media and whether they use their potential. An integral part of the work is the communication recommendation for each analyzed football club. The goal of this thesis is also to design an ideal model of how the Czech professional football club should communicate and how should exploit the new media, which is proposed at the end of this thesis. The theoretical framework describes the problems of sports communication and sports marketing, and shows the possibilities of using new media in communication on specific cases from foreign professional football leagues.