Známky s dobrou pověstí se zaměřením na luxusní značky
Trade marks with reputation with a special view to luxury brands
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80263Identifikátory
SIS: 145057
Kolekce
- Kvalifikační práce [13751]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Žikovská, Petra
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního
Datum obhajoby
25. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Ochranné známky s dobrým jménem, reputace, ochranné známky všeobecně známé, luxusní značky, netradiční ochranné známkyKlíčová slova (anglicky)
Trade marks with reputation, reputation, famous trade marks, luxury brands, non-traditional trade marksTato diplomová práce se zabývá problematikou ochranných známek s dobrým jménem, jakožto užší skupiny ochranných známek, pro něž je příznačná širší ochrana. První části této práce jsou věnovány úvodu do známkového práva, zejména zařazení známkového práva v systému práva, popsání principů ovládajících toto právní odvětví a především seznámení se s prameny českého známkového práva za pomoci výčtu jednotlivých předpisů s jejich hlavním přínosem. Část třetí a čtvrtá je pak již věnována samotnému institutu ochranné známky s dobrým jménem a jejím specifikům, kdy ta je rozebírána i za pomoci komparace s ochrannou známkou všeobecně známou, neboť jsou tyto dva instituty spjaty svým společným historickým vývojem, kterému se diplomová práce věnuje též. V části páté pak dochází k definování pojmu luxusních značek pro potřeby diplomové práce, kde je prostřednictvím rozboru vlastností luxusních značek postižen význam reputace pro luxusní značky, který je dále rozváděn na pozadí konkrétních soudních rozhodnutí nejen evropských institucí. V závěrečné části diplomové práce jsou prezentována vybraná rozhodnutí týkající se netradičních ochranných známek, neboť i ty představují vyšší míru ochrany, byť na jiné úrovni, a tak s institutem dobrého jména souvisejí, především v kontextu známkoprávních trendů, které budou nastíněny.
This diploma thesis deals with trade marks with reputation materia as a subgroup of trade marks connected with greater protection. First parts of this thesis are dedicated to an introduction to the trade mark law, in particular the inclusion of trade mark law in the legal system, principles governing this branch of law description and especially familiarization with the Czech trade mark law sources through an enumeration of the individual regulations, along with their significance. Parts three and four then are focused on the concept of trade mark with reputation and the specifics analysed also by comparison with the famous trade mark, because these two concepts are united in their development, which is also described. In the fifth part, the concept of luxury brands is described for the purposes of this thesis, where importance of reputation for luxury brands is covered through luxury brands characteristics analysis, and expanded in the context of individual court decisions, not only the European institutions. The final part of this thesis presents selected decisions relating to non-traditional trade marks as they constitute a higher level of protection, even though at different level, and thus they are related to the concept of reputation, especially in the context of trade mark law trends that will be...