Zobrazit minimální záznam

Huysmans's À rebours as A Parody of The « Experimental Novel » ?
dc.contributor.advisorVoldřichová - Beránková, Eva
dc.creatorKrausová, Eliška
dc.date.accessioned2017-06-01T18:07:25Z
dc.date.available2017-06-01T18:07:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80001
dc.description.abstractCílem bakalářské práce Huysmansovo Naruby jakožto parodie "experimentálního románu"? je pokusit se nahlédnout na Huysmansův román Naruby ne pouze jako na zdroj dekadentní poetiky, ale také jako na dílo kritické, parodující, jímž se jeho autor snaží dovršit svou odluku od "otce naturalismu" Émila Zoly, a to zejména od jeho teoretického pojetí naturalismu, popsaného v literárně-kritickém díle Experimentální román. Nejprve se práce věnuje Experimentálnímu románu a snaží se vytyčit základní principy naturalismu, které v něm autor definuje. Dále je krátce představen Joris Karl Huysmans, zejména z pohledu svého tvůrčího vývoje, a je také nastíněn vztah mezi ním a Émilem Zolou. Další kapitola se věnuje samotné analýze románu Naruby a vyhledávání potenciálních parodizujících prvků, a to z pohledu menších celků, jakými jsou pojetí prostoru a času nebo vnímání reality. V závěru práce poukáže na vzájemné protimluvy obou autorů, zejména pak na Zolův sklon tíhnout k dekadentní estetice v pozdních dílech.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis Huysman's Naruby, as a parody of Experimentalního románu, is an attempt to consult Huyman's novel Naruby not only as a source of decadent symbols but also as a critical and parodying work with which its author tries completing his separation from "the father of Naturalism", Emil Zola. Particularly from Zola's notion of naturalism described in a literary critical work Experimentální román. At first the work is concerned with Experimentální román and tries to delimit the basic principles of naturalism which are defined there. Moreover, there is also a short introduction of Joris Karl Huysmans, especially from a creative development point of view, as well as an outline of the relationship between him and Emile Zola. The next chapter is dealing with an analysis of the novel Naruby itself and with searching for potential parodying aspects, namely from the perspective of smaller units, such as a conception of the space and time or perception of reality. In the end, the work points to mutual contradiction in terms by both authors, especially Zola's tendency to decadent aesthetics in the late works.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectZolacs_CZ
dc.subjectHuysmanscs_CZ
dc.subjectdekadencecs_CZ
dc.subjectnaturalismuscs_CZ
dc.subjectexperimentální románcs_CZ
dc.subjectZolaen_US
dc.subjectHuysmansen_US
dc.subjectdecadenceen_US
dc.subjectnaturalismen_US
dc.subjectexperimental novelen_US
dc.titleHuysmansovo Naruby jakožto parodie " experimentálního románu" ?cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-15
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId161902
dc.title.translatedHuysmans's À rebours as A Parody of The « Experimental Novel » ?en_US
dc.contributor.refereePohorský, Aleš
dc.identifier.aleph002096965
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrancouzská filologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzská filologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce Huysmansovo Naruby jakožto parodie "experimentálního románu"? je pokusit se nahlédnout na Huysmansův román Naruby ne pouze jako na zdroj dekadentní poetiky, ale také jako na dílo kritické, parodující, jímž se jeho autor snaží dovršit svou odluku od "otce naturalismu" Émila Zoly, a to zejména od jeho teoretického pojetí naturalismu, popsaného v literárně-kritickém díle Experimentální román. Nejprve se práce věnuje Experimentálnímu románu a snaží se vytyčit základní principy naturalismu, které v něm autor definuje. Dále je krátce představen Joris Karl Huysmans, zejména z pohledu svého tvůrčího vývoje, a je také nastíněn vztah mezi ním a Émilem Zolou. Další kapitola se věnuje samotné analýze románu Naruby a vyhledávání potenciálních parodizujících prvků, a to z pohledu menších celků, jakými jsou pojetí prostoru a času nebo vnímání reality. V závěru práce poukáže na vzájemné protimluvy obou autorů, zejména pak na Zolův sklon tíhnout k dekadentní estetice v pozdních dílech.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor thesis Huysman's Naruby, as a parody of Experimentalního románu, is an attempt to consult Huyman's novel Naruby not only as a source of decadent symbols but also as a critical and parodying work with which its author tries completing his separation from "the father of Naturalism", Emil Zola. Particularly from Zola's notion of naturalism described in a literary critical work Experimentální román. At first the work is concerned with Experimentální román and tries to delimit the basic principles of naturalism which are defined there. Moreover, there is also a short introduction of Joris Karl Huysmans, especially from a creative development point of view, as well as an outline of the relationship between him and Emile Zola. The next chapter is dealing with an analysis of the novel Naruby itself and with searching for potential parodying aspects, namely from the perspective of smaller units, such as a conception of the space and time or perception of reality. In the end, the work points to mutual contradiction in terms by both authors, especially Zola's tendency to decadent aesthetics in the late works.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020969650106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV