Podpora rodin dětí s Aspergerovým syndromem
Support for families caring for children with Asperger's syndrom
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79956Identifiers
Study Information System: 165372
Collections
- Kvalifikační práce [15771]
Author
Advisor
Referee
Duškov, Ivan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Sociology a Social Policy
Department
Department of Public and Social Policy
Date of defense
13. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Aspergerův syndrom, Teorie životního běhu, Sociální politika, Systém sociálního zabezpečení, Příspěvky pro zdravotně postiženéKeywords (English)
Asperger's Syndrome, Life course theory, Social policy, Social security legislation, Allowances for disabledBakalářská práce PODPORA RODIN DĚTÍ S ASPERGEROVÝM SYNROMEM Kateřina Rábová ABSTRAKT Tato práce se zaměřuje na to, jaká podpora je ze stran státu věnována rodinám s dětmi, kterým byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Aspergerův syndrom je lehčí porucha autistického spektra. Jedinci s tímto postižením často selhávají v komunikaci s vnějším prostředím a mají potíže v navazování sociálních vztahů, což může mnohdy vést až k jejich sociální exkluzi. Je proto důležité aby se jim dostalo určité sociální pomoci ze strany státu. Práce proto nejdříve popisuje, jak by takováto pomoc měla vypadat, konkrétně jaké principy by měla reflektovat, jak by měla být nastavena, a to vše na základě teze teorie životního běhu. Dále práce popisuje, v jaké podobě je sociální pomoc této cílové skupině k dispozici v současné době. Postupně jsou v práci rozvedeny příspěvky a sociální služby, které mohou rodiny dětí s Aspergerovým syndromem využívat a podmínky jejich čerpání. Na závěr na základě údajů získaných výzkumem autorky práce je uvedeno, jak tato sociální pomoc u rodin vypadá v praxi a jak ji tyto rodiny samy hodnotí.
Bakalářská práce PODPORA RODIN DĚTÍ S ASPERGERVÝM SYNDROMEM Kateřina Rábová ABSTRACT This thesis aims to describe the support the state offers to families with children who have been diagnosed with Asperger's Syndrome. Asperger syndrome is an lighter form of autism. Individuals with this diagnosis often fail to communicate with external environment and have difficulty in establishing social relationships, which can often lead to their social exclusion. It is therefore important for these individuals and their families to receive some support from the state. The thesis therefore first describes how such support should be carried out, specifically what principles should be reflected, how they should be set, and all that based on the Life Course theory. The thesis further describes recent available form of social support for this target group. The thesis step by step elaborated contributions and social services that can families of children with Asperger syndrome use and conditions of their use. In conclusion, on the basis of data obtained from the research work of the author of this thesis, is shown how the social assistance for families looks in practice and how it assess these families themselves.