Porovnání mediálního obrazu islámu po útoku na časopis Charlie Hebdo v české veřejnoprávní a soukromé televizi
Comparation of media portrayal of Islam after the attack on the magazine Charlie Hebdo in the Czech public service and private broadcastings
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79931Identifikátory
SIS: 167456
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrdina, Matouš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Mediální obraz, porovnání mediálního obrazu, islám, islamofobie, negativní stereotypizace islámu, útok na Charlie Hebdo, terorismus, svoboda slova, veřejnoprávní televize, soukromá televize, kvalitativní analýzaKlíčová slova (anglicky)
Media portrayal, comparison of media portrayal, Islam, islamophobia, is negative stereotyping of Islam, attack on Charlie Hebdo magazine, terrorism, freedom of speech, public service broadcasting, private broadcasting, qualitative analysis(abstrakt) Bakalá ská práce na téma Porovnání mediálního obrazu islámu po útoku na asopis Charlie Hebdo v eské ve ejnoprávní a soukromé televizi se v nuje výb ru reportáží odvysílaných dv ma eskými televizemi, a to ve ejnoprávní ( T 1) a soukromou (TV Nova). Ú elem této práce je kvalitativní obsahovou analýzou zjistit, jaké je vyzn ní t chto reportáží, a tím pádem mediálního obrazu islámu po útoku na francouzský satirický asopis Charlie Hebdo. V první ásti práce jsou uvedeny informace o islámu, asopise Charlie Hebdo a událostech vztahujících se k tomuto tématu, následn teoreticky vymezeny pojmy z oblasti médií, jejich obsahu a výzkumu. Poté jsou charakterizována jednotlivá média a jsou p iblíženy i zkoumané reportáže. Další ást práce se v nuje vlastní analýze výstup a porovnání výsledk mezi zkoumanými médii. Klí ová slova Mediální obraz, porovnání mediálního obrazu, islám, islamofobie, negativní stereotypizace islámu, útok na Charlie Hebdo, terorismus, svoboda slova, ve ejnoprávní televize, soukromá televize, kvalitativní analýza
The bachelor thesis Comparison of the media portrayal of Islam after the attack on Charlie Hebdo magazine in Czech public service and private broadcasters focuses on reportages televised by two Czech broadcastings, public service ( T 1) and private broadcastings (TV Nova). The purpose of this thesis is to apply the qualitative content analysis on these reportages in order to find out what is their message, and consequently the depiction of the media portrayal of Islam after the attack on the French satirical magazine Charlie Hebdo. The first part of the thesis states information about Islam, Charlie Hebdo magazine and facts related to this issue, followed by theoretical definition of media, their content and research. Furthermore, each broadcasting and also the topics of selected reportages are characterized. In the next part of the thesis the results of qualitative analysis are presented in detail and compared with mentioned broadcastings. Keywords Media portrayal, comparison of media portrayal, Islam, islamophobia, is negative stereotyping of Islam, attack on Charlie Hebdo magazine, terrorism, freedom of speech, public service broadcasting, private broadcasting, qualitative analysis