Módní blogy jako specifický publicistický žánr a jejich vliv na čtenáře
Fashion blogs as a new trend in online journalism and their influence on readers
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79918Identifikátory
SIS: 166774
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krobová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
15. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
nová média, módní blog, blog, internetová žurnalistika, čtenáři, kulturní narcismus, vizuální kulturaKlíčová slova (anglicky)
new media, fashion blog, blog, internet journalism, readers, cultural narcissism, visual cultureCílem práce je zmapovat fenomén módních blogů coby specifický publicistický formát a analyzovat jejich vliv na čtenáře, a to ve vztahu k tištěným módním magazínům. V teoretické části práce popisuje vývoj online médií od vzniku webu, a to i v souvislosti s generačním vývojem. Zaměřuje se na generaci Ypsilon a její vztah k online médiím. Dále charakterizuje internetová média a internetovou žurnalistiku a její současné trendy. V další části se práce zaměřuje na obecnou definici a historii blogů, jejich srovnání se standardy klasické žurnalistiky a dále na samotný fenomén módních blogů. Módní blogy jsou vnímány jako součást moderní vizuální kultury a jejich vývoj je s vizuální kulturou a jejími trendy propojen. Kromě toho práce zkoumá módní blogy i jako projev celospolečenských trendů kulturního narcismu a individualismu. Vliv a význam blogů je porovnán vzhledem k tištěným módním magazínům. Praktická část zkoumá prostřednictvím kvantitativního výzkumu postoje čtenářům k obsahu módních blogů, kvalitě jeho textových a obrazových složek a porovnává je s postoji k tištěným módním magazínům. Hlavním zjištěním je, že většina probandů navštěvuje módní blogy nejvíce za účelem inspirace módními trendy, avšak téměř stejně je pro ně důležitá i obrazová složka blogů. Ani v případě blogů, ani v případě tištěných...
The main focus of the thesis is to describe the phenomenon of fashion blogs as a specific style of online writing and to analyse its influence on readers in relation to printed fashion magazines. The theoretic part describes an evolution of online media since the beginnings of Web, also in the context of generational change. It focuses on the Generation Y and its relation to online media. Furthermore, it describes internet media and internet journalism and their current tendencies. The next part defines blogs in general and contains a brief history of the phenomenon, their comparison with traditional journalistic values and finally on fashion blogs themselves. Fashion blogs are perceived as a part of modern visual culture, which is closely connected to the evolution of fashion blogs, and as a sign of societal trends of narcissism and individualism. The thesis compares the influence and the meaning of fashion blogs in comparison with printed fashion magazines. The analytical part uses a quantitative research and analyses the readers' view on both fashion blogs and the printed fashion magazines. It focuses on the readers' perception of the fashion blog content, especially text and image, and compares it with the perception of fashion magazines. Collected data show that the majority of readers uses...