Marketingová komunikace značky BMW v České republice mezi lety 2015-2016
Marketing communication of the brand BMW in the Czech Republic between years 2015-2016
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79916Identifiers
Study Information System: 166488
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Vranka, Marek
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
14. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Marketing, marketingová komunikace, značka, BMW, Česká republikaKeywords (English)
Marketing, Marketing Communication, brand, BMW, the Czech Republic(abstrakt) Cílem mé bakalářské práce je analýza marketingové komunikace BMW v České republice mezi lety 2015 - 2016. V teoretické části uvádím definice marketingové komunikace a jednotlivých nástrojů komunikačního mixu. V praktické části se krátce věnuji historii a vývoji značky BMW a jejímu postavení na českém trhu. Dále popisuji konkrétní části komunikačního mixu a zabývám se analýzou konkurence. Součástí práce je také vlastní dotazníkové šetření, které je cíleno na fanoušky a majitele vozů BMW a zjišťuje jejich náklonnost či ignoraci vůči značce a celkové vnímání značky.
The aim of my bachelor thesis is to analyse marketing communication of BMW in the Czech Republic between 2015 and 2016. The theoretical part includes definition of marketing communication and single tools of communication mix. In the practical part, I focus briefly on the history and progress of BMW and its position in the Czech market. Furthermore, I describe particular parts of communication mix and analysis of competitors. The thesis also includes own research which is focused on the fans and owners of BMW's cars. It tries to find out the attitude of BMW fans and general view of the company.