Dobový mediální obraz automobilu Škoda Favorit
Contemporary media image of Škoda Favorit vehicle
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79913Identifiers
Study Information System: 167464
Collections
- Kvalifikační práce [17632]
Author
Advisor
Referee
Zábrodská, Kristina
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
21. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Škoda Favorit, mediální obraz, Ing. Petr Hrdlička, CSc, Škoda Auto, automobilový průmyslKeywords (English)
Škoda Favorit, media image, Ing. Petr Hrdlička, CSc, Škoda Auto, car industryPráce se zabývá dobovým mediálním obrazem vozu Škoda Favorit, který byl zkoumán na základě periodik tehdejší doby. První, teoretická část nám přibližuje historické souvislosti, včetně hospodářské situace a popisu fungování médií, které se spolu s politickým režimem měnily. Dále seznamuje s historií automobilky Škoda, blíže také s vývojem a prodejem automobilu Škoda Favorit a osobou pana Ing. Petra Hrdličky, CSc., který měl vývoj vozu na starosti. Druhá část se zabývá analýzou mediálních sdělení, která jsem k tématu nalezla. Podrobněji se věnuje událostem, které byly tematicky významné, tedy představení vozu na veletrhu v Brně, začátek prodeje vozu občanům, dostavění karosárny v Mladé Boleslavi, mezinárodní představení na autosalonu v Amsterdamu, odchod pana Ing. Petra Hrdličky, CSc. z automobilky, spojení automobilky s koncernem Volkswagen, facelift automobilu a ukončení výroby základního typu vozu Škoda Favorit.
The present thesis deals with the contemporary media image of Škoda Favorit vehicle. The study is based on the journals of that time. The theoretical part is devoted to the historical context, including economic situation and description of media functions, which changed together with political regime. Furthermore, it put us in touch with history of Škoda company, closer also with developing and selling of Škoda Favorit and with the personality of Ing. Petr Hrdlička, CSc., who was in charge of the vehicle development. The second part deals with analysis of the media articles connected to the topic. Work closer elaborates events, which are thematically important, it means the performance of the vehicle in Brno expo, the start of selling the car, the completion of car bodywork development building in Mladá Boleslav, the international performance on Amsterdam motor show, the departure of Ing. Petr Hrdlička, CSc., the joining of the car company with Volkswagen concern, the facelift of the car and the end of the production of Škoda Favorit basic type.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Historie komunikace Škody Plzeň 1918-1945
Defence status: DEFENDEDDrechslerová, Terezie (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Date of defense: 14. 6. 2016Práce popisuje komunikaci značky Škoda Plzeň v letech 1918- 1945. V tomto období byla Škoda Plzeň největším průmyslovým podnikem v Československu a její produkty se vyrovnaly i mezinárodní konkurenci. Práce zachycuje ... -
Historie odborného školství v Mladé Boleslavi pod vlivem společnosti ŠKODA AUTO a.s.
Defence status: DEFENDEDHladký, Josef (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Date of defense: 20. 5. 20141 Abstrakt Tato práce se zabývá historií odborného školství v Mladé Boleslavi, které bylo bezesporu z velké části ovlivněno automobilkou Škoda Auto. Zaměřuje se zejména na historii učiliště ve škodovce a vznik prvního ... -
Náhrada škody způsobená vadou výrobku
Defence status: RECOGNIZEDSedláček, Jakub (Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2020)Date of defense: 28. 5. 202078 Abstrakt Diplomová práce pojednává o vybraných aspektech zvláštní deliktní skutkové podstaty náhrady újmy způsobené vadou výrobku. Hlavní cíl této práce je podrobit kritickému rozboru aspekty spojené s pojmem výrobku a ...