Psychologické aspekty her v teambuildingu
Psychological aspects of games in teambuilding
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79671Identifikátory
SIS: 150262
Katalog UK: 990020363160106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Höschlová, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
14. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Teambuilding, hry, rozvoj týmů, zážitková pedagogika, psychosociální učeníKlíčová slova (anglicky)
Teambuilding, games, team development, experiential learning, psycho-social learningBakalářská práce se věnuje tématu her využívaných v teambuildingu, přičemž předkládá poznatky z teoretické roviny a návrh ověření účinnosti v praxi. Teoretická část se věnuje vymezení teambuildingu a metody her a dále rozebírá psychologické aspekty, které do teambuildingového procesu vstupují. Ty jsou rozčleněni do třech fázích podle časové následnosti - psychologické aspekty vstupující do procesu ještě před samotným započetím teambuildingu (složení týmu, motivace a očekávání účastníků), psychologické aspekty objevující se v průběhu teambuildingu (role lektora, atmosféra psychologického bezpečí, debriefing apod.) a nakonec psychologické aspekty, které sledujeme po teambuildingu (účinnost, možnosti a meze). Navržený výzkum se věnuje ověření účinnosti teambuildingového programu v dosahování proklamovaných cílů. Vzhledem k názoru některých odborníku, kteří považují debriefing za část odlišující funkční a nefunkční teambuilding, jsem se rozhodla porovnat dvě formy teambuildingu - s uskutečněným debriefingem a bez něj.
This thesis is focused on topic of games used in teambuilding while presenting knowledge from theory and proposal of effectiveness verification in practice. The theoretical part is devoted to defining teambuilding and method of games and further analyzes psychological aspects involved in the process. The psychological aspects are categorized chronologically in three phases - psychological aspects entering the process before its beginning (team composition, motivation and expectation of team members), psychological aspects occurring during the teambuilding (the role of lecturer, atmosphere of psychological safety, debriefing etc.) and finally psychological aspects, which could be observed after teambuilding (effectiveness, possibilities and limits). The project of research deals with verification of teambuilding program effectiveness in the area of proclaimed objectives. I decided to compare two forms of teambuilding - with or without debriefing because of opinion of some experts that debriefing is a key component which distinguish effective and ineffective teambuilding.
