Show simple item record

Dilemma of choosing the high school
dc.contributor.advisorPresslerová, Pavla
dc.creatorProroková, Amálie
dc.date.accessioned2017-06-01T16:43:44Z
dc.date.available2017-06-01T16:43:44Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79601
dc.description.abstractTato bakalářská práce si klade za cíl zmapovat celý rozhodovací proces při výběru budoucího středního vzdělání. Zda je tento proces opravdu natolik složitý a zda je provázen dilematem v rozhodování. Výzkum byl prováděn jak s žáky devátých ročníků, tak také se středoškoláky, kteří hodnotili celý proces zpětně a na rozdíl od žáků devátých ročníků, s trochu větším odstupem. Teoretická část je věnovaná krátkému popisu adolescentního období, kam žáci v rozhodovacím procesu patří. Dále se práce věnuje podrobněji procesu volby, kam spadají motivační faktory, rozhodovací proces, volba povolání a dilema při rozhodování. Značná část teoretické práce se také věnuje environmentálním determinantům, kteří mají na volbu žáků přímý vliv. Teoretická část končí problematickými místy, které se v rozhodovacím procesu mohou objevit. Empirická část je potom zaměřená na hlavní osoby při výběru, na důležité prvky, které se objevují v rozhodovacím procesu (u každého jedince jsou to jiné prvky) a jak žáci zvládají přechod na vyšší stupeň. Celý výzkum je kvalitativního rázu. Metoda užívaná ve výzkumné části je především interview, které bylo provedeno s 11 žáky, kteří rozhodovací proces zažívali. Poté zpracován metodou obsahové analýzy. KLÍČOVÁ SLOVA Adolescence, profese, střední škola, výběr, dilema, motivace, kariéra,...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this bachelor work is put on the mapping of the whole process of choosing middle education. The focus is on the level of difficulty of this process and whether there is any dilemma present. The research was performed with students of the last year of elementary school and high school students, who evaluated the whole process retrospectively and from the further distance than elementary school students. Theoretical part of the work is shortly characterizing adolescent period where the students of choosing process belong. Further on the work considers the details of this choosing process where can be found motivation factors, choosing process, occupation choice and decision dilemma. Considerable part of theoretical work is dealing with environmental determinants, which have direct impact on the students' choice. Theoretical part ends with problematic issues that can appear during choosing process. Empiric part is then based on the most important persons in making a choice, on the important units during choosing process, and how the students cope with turning to next level school. The whole research has a qualitative character. From the methods used in the empiric part of work prevails interview, and that was done with 11 students who have already undergone the choosing process. After...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvolbacs_CZ
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.subjectrozhodovánícs_CZ
dc.subjectadolescentics_CZ
dc.subjectchoiceen_US
dc.subjecthigh schoolen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectdecision-makingen_US
dc.subjectadolescentsen_US
dc.titleDilema výběru středního vzdělánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-10
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId146765
dc.title.translatedDilemma of choosing the high schoolen_US
dc.contributor.refereeViktorová, Ida
dc.identifier.aleph002026510
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce si klade za cíl zmapovat celý rozhodovací proces při výběru budoucího středního vzdělání. Zda je tento proces opravdu natolik složitý a zda je provázen dilematem v rozhodování. Výzkum byl prováděn jak s žáky devátých ročníků, tak také se středoškoláky, kteří hodnotili celý proces zpětně a na rozdíl od žáků devátých ročníků, s trochu větším odstupem. Teoretická část je věnovaná krátkému popisu adolescentního období, kam žáci v rozhodovacím procesu patří. Dále se práce věnuje podrobněji procesu volby, kam spadají motivační faktory, rozhodovací proces, volba povolání a dilema při rozhodování. Značná část teoretické práce se také věnuje environmentálním determinantům, kteří mají na volbu žáků přímý vliv. Teoretická část končí problematickými místy, které se v rozhodovacím procesu mohou objevit. Empirická část je potom zaměřená na hlavní osoby při výběru, na důležité prvky, které se objevují v rozhodovacím procesu (u každého jedince jsou to jiné prvky) a jak žáci zvládají přechod na vyšší stupeň. Celý výzkum je kvalitativního rázu. Metoda užívaná ve výzkumné části je především interview, které bylo provedeno s 11 žáky, kteří rozhodovací proces zažívali. Poté zpracován metodou obsahové analýzy. KLÍČOVÁ SLOVA Adolescence, profese, střední škola, výběr, dilema, motivace, kariéra,...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor work is put on the mapping of the whole process of choosing middle education. The focus is on the level of difficulty of this process and whether there is any dilemma present. The research was performed with students of the last year of elementary school and high school students, who evaluated the whole process retrospectively and from the further distance than elementary school students. Theoretical part of the work is shortly characterizing adolescent period where the students of choosing process belong. Further on the work considers the details of this choosing process where can be found motivation factors, choosing process, occupation choice and decision dilemma. Considerable part of theoretical work is dealing with environmental determinants, which have direct impact on the students' choice. Theoretical part ends with problematic issues that can appear during choosing process. Empiric part is then based on the most important persons in making a choice, on the important units during choosing process, and how the students cope with turning to next level school. The whole research has a qualitative character. From the methods used in the empiric part of work prevails interview, and that was done with 11 students who have already undergone the choosing process. After...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV