Ochranné známky v kontextu hospodářské soutěže
Trade marks in the context of the economic competition
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79517Identifiers
Study Information System: 171906
Collections
- Kvalifikační práce [13749]
Author
Advisor
Referee
Zahradníčková, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Department of Business Law
Date of defense
17. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Ochranná známka, hospodářská soutěž, nekalá soutěžKeywords (English)
Trademark, economic competition, unfair competitionPředkládaná diplomová práce se zabývá ochrannou známkou v kontextu hospodářské soutěže. První polovina této práce se obecně věnuje pojmu ochranné známky a její úpravě jak na národní, tak na mezinárodní úrovni. Druhá část práce je zaměřena na interakci ochranné známky v rámci hospodářské soutěže. Diplomová práce je rozdělena do 6 kapitol, kdy první z nich představuje pojem ochranné známky a její zařazení v komplexu práv z duševního vlastnictví včetně pramenů právní úpravy ochranných známek. První kapitola také obsahuje dělení ochranných známek dle jejich funkcí a druhů a dále absolutní a relativní důvody pro odmítnutí zápisu ochranné známky a tedy možnostmi zamítnutí právní ochrany tohoto institutu. Závěr této kapitoly je věnován možnostem zániku ochranné známky. Druhá kapitola se zabývá účinky právní ochrany ochranné známky, především se zaměřuje na práva a povinnosti vlastníka ochranné známky a to včetně omezení práv z ochranné známky. V závěru kapitoly se dotkneme i možnosti vyčerpání práv z ochranné známky. Následující kapitola je zaměřena na zápis ochranné známky, jelikož právní ochrana ochranné známky zpravidla vzniká až na základě její registrace. Tato kapitola je rozdělena do tří částí, přičemž každá z nich se zabývá registračním procesem na dané úrovní. Jedná se o zápis na národní, evropské...
The diploma thesis concentrates on the topic of trademarks in the context of the economic competition. The first part of the thesis is devoted to the general perspective on the trademarks and to the national and international legislation regulating the usage of trademarks. The second part of the thesis analyses the function and usage the trademarks in the context of the economic competition. The thesis is divided into 6 chapters. The first chapter focuses on the definition of the institute of a trademark and on its position in the system of intellectual property law. In addition, it provides an insight into the primary sources related to trademarks including the legislative norms and case-law. Moreover, the first chapter contains also a typological and functional classification of the trademarks and outlines the absolute and relative reasons for refusal to register a trademark and therefore for the denial to provide legal protection of this institute. The conclusion of the chapter is devoted to the various forms of expiry of the trademarks such as cancellation or expiration. Chapter two concentrates on the impact of the legal institute of a trademark. In particular, it focuses on the rights and duties of the owner of a trademark including the limitations of the intellectual property law imbued in a...