Marketingová komunikace AC Sparta Praha
Marketing communications of AC Sparta Praha
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79413Identifiers
Study Information System: 176693
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
sportovní marketing, fotbal, komunikační strategie, sociální sítě, divákKeywords (English)
sport marketing, football, communication strategy, social media, fanNázev: Marketingová komunikace AC Sparta Praha Cíle: Hlavním cílem této práce je analýza současného stavu marketingové komunikace s diváky AC Sparta Praha, odhalení nedostatků a vypracování návrhu na zlepšení marketingové komunikace s diváky tohoto klubu. Metody: V této práci byly použity metody případové studie, analýzy dostupných dokumentů a textů, a strukturovaného rozhovoru s ředitelem marketingu a s ředitelem komunikace a public relations AC Sparta Praha. Výsledky: Při analýze marketingové komunikace s fanoušky AC Sparta Praha bylo zjištěno, že může být o některé projekty doplněna. Návrh se držel nastaveného konceptu marketingové komunikace, jelikož jsem v něm neodhalil větší nedostatky. Návrh vychází z možností klubu tak, aby byl realizovatelný. Klíčová slova: sportovní marketing, fotbal, komunikační strategie, sociální sítě, divák
Title: Marketing communications of AC Sparta Praha Objectives: The main objective of this thesis is to analyze contemporary state of marketing communications with the audience of AC Sparta Praha, identify deficiencies and develop a proposal to improve the marketing communications with fans of this club. Methods: In this thesis have been used methods of case study, analysis of available documents and texts, structured interview with director od marketing, and director of communications and public relations of AC Sparta Praha. Results: By the analysis of marketing communications of AC Sparta Praha has been found that several projects could be added. The proposal has been followed the concept of marketing communications, because i had not been detected considerable deficiencies. The proposal has come from the possibilities of the club to be realized. Keywords: sport marketing, football, communication strategy, social media, fan