Marketingová strategie fitness centra Esporta
The Marketing Strategy for fitness center Esporta
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78961Identifiers
Study Information System: 158106
Collections
- Kvalifikační práce [8840]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
marketingová strategie, BCG Matice, SWOT analýza, analýza konkurenceKeywords (English)
marketing strategy, BCG matrix, SWOT analysis, the analysis of the competitionNázev: Marketingová strategie fitness centra Esporta. Cíle: Cílem diplomové práce je vytvořit marketingovou strategii pro Esporta Fitness Club. Dále na základě analýzy konkurence zjistit, které fitness centrum v dané lokalitě představuje největší hrozbu. Na závěr zhodnotit a navrhnout propagační program a materiály pro Esporta Fitness Club. Metody: Analýza konkurence byla provedena pomocí scoring modelu a následně byla vyhodnocena jednotlivá kritéria. Došlo k vytvoření BCG Matice pro Esporta Fitness Club a byly provedeny rozhovory s vybranými klienty fitness centra. V neposlední řadě byla pro Esporta Fitness Club vypracována SWOT analýza, ve které byly rozebrány silné a slabé stránky a příležitosti a hrozby. Výsledky: Analýza konkurence ukázala, že největší hrozbou je pro Esporta Fitness Club nově otevřené centrum Pulse Wellness a Fitness, a to především vzhledem k příznivějším cenám, které klientům nabízí, a také široké nabídce služeb. Z rozhovorů s dlouholetými klienty vyplynulo, že čtyři z pěti dotazovaných jsou s fitness centrem spokojeni a budou ho navštěvovat i nadále. Pouze jedna z klientek uvedla, že zná i daleko lepší fitness centra. Z BCG matice vyplynulo, že Esporta Fitness Club nemá ve svém chodu žádné otazníky, pouze jednoho psa, jednu hvězdu, tři dojné krávy a jednu strategickou...
Title: The Marketing Strategy for fitness center Esporta Objectives: The thesis aims to create a marketing strategy for Esporta Fitness Club. Next on the analysis of the competition it was found out, which fitness centre in exact area is the biggest threat. Finally there were completed promotional program and materials for every target group. Methods: The analysis of the competition was performed by using scoring model and the individual criteria were subsequently evaluated. Next the SWOT analysis was also prepared. There were analyzed strengths and weaknesses, opportunities and threats. Also the interviewes with selected clients of fitness center were conducted. Results: The analysis of the competition showed that the biggest threat is for Esporta Fitness Club newly opened centre Pulse Wellness and Fitness. Mainly due to the favorable price offered to its clients and a wide range of services. The interviews with longtime clients showed that four out of five of those surveyed are satisfied with the fitness center and want to continue to visit it. Only one client said that knows even better fitness center. The BCG matrix showed that Esporta Fitness Club does not have in its operation any question marks, only one dog, one star, three cash cows and one strategic unit, which is at interface of a star...