Použití deskriptorů pro evaluaci vstupních a výstupních znalostí a dovedností u žáků 2. stupně ZŠ
Use of descriptors for evaluating the input and output knowledge and skills in elementary school students
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78855Identifikátory
SIS: 171836
Katalog UK: 990021239100106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [4870]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gutkaisová, Lucie
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Adiktologie
Katedra / ústav / klinika
Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Praze
Datum obhajoby
25. 1. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
primární prevence, evaluace, rizikové chování, škola, preventivní programyKlíčová slova (anglicky)
primary prevention, evaluation, risk behaviours, school, prevention programsBakalářská práce s názvem Použití deskriptorů pro evaluaci vstupních a výstupních znalostí a dovedností u žáků 2. stupně ZŠ se zabývá problematikou evaluace a efektivitou primární prevence, prováděné neziskovou organizací Semiramis z.ú. Práce je rozdělena do dvou části v teoretické práci se věnuji pojmům z primární prevence, evaluaci programů, minimálnímu preventivnímu programu, cílovým skupinám primární prevence a sociálním dovednostem. V druhé části se zabývám samotným výzkumem a tvorbou deskriptorů (dotazníky), které jsou použity ve výzkumu. Deskriptory měří znalosti a dovednosti žáků před blokem a bezprostředně po bloku. Na základě zjištěných dat a vzájemného porovnání s výsledky zaznamenané lektory primární prevence zjišťuji, zda prováděné programy primární prevence jsou efektivní.
Bachelor thesis "Using descriptors for evaluation of the input and output of knowledge and skills of 2nd grade elementary school students" deals with the evaluation and effectiveness of primary prevention, which is performed by non-profit organization Semiramis z.ú. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is devoted to the concepts of primary prevention, program evaluation, minimal preventive program, the target groups of primary prevention and social skills. The second part deals with the research itself and creation of the descriptors (questionnaires), which are used in the research. Descriptors measure the knowledge and skills of students before and immediately after the block. On the basis of acquired data and mutual comparison with the results recorded by teachers of primary prevention, I find that performed primary prevention programs are effective.
