Formování dítěte ve výtvarné výchově na malotřídní škole
Shaping a Child in Art Classes in a Small-Classes School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78723Identifikátory
SIS: 148994
Katalog UK: 990020960840106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vincejová, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
24. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
estetická výchova, výtvarná výchova, malotřídní škola, kresba, rozvoj osobnosti, vnímání, sebepojetíKlíčová slova (anglicky)
esthetic education,art education, Small-Class School, drawing, personal development, perception, self conceptionTato diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na výtvarnou výchovu jako součást estetické výchovy. Dále je blíže představena problematika malotřídních škol ve vztahu k výtvarné výchově na prvním stupni základní školy a kresbě jako provázejícím znaku vývoje dítěte. V praktické části jsou představeny výsledky výzkumného šetření, v rámci kterého byla realizována případová studie na vybrané malotřídní škole. V závěrečné části jsou shrnuty poznatky o možnostech a zvláštnostech výtvarné výchovy jako součásti vzdělávání žáků na prvním stupni základní školy v kontextu specifických podmínek malotřídní školy. Klíčová slova estetická výchova, výtvarná výchova, malotřídní škola, kresba, rozvoj osobnosti, vnímání, osobnostní a sociální rozvoj, mladší školní věk
This thesis, in theoretical part, is focused on art education as part of the esthetic education. Than there are presented problems of Small-Class Schools in relation to art class on primary school and the artwork accompanying the development of the child as a character. In the practical part, there are presented the results of the research, which was carried out on the selected case study Small-Class School. In the final part, thesis summarizes the knowledge on the possibilities and peculiarities of art education as part of the education of the pupils at the primary school in the context of the specific condition of the Small-Class School. Keywords esthetic education, art education, Small-Class School, drawing, personal development, perception, personal and social development, younger school age
