Mediální obraz papeže Františka v českých denících
The media image of pope Francis in the czech daily press
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78495Identifikátory
SIS: 162586
Katalog UK: 990020940150106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zezulková, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Papež František, Jorge Mario Bergoglio, mediální obraz, římskokatolická církev, pontifikát, české deníkyKlíčová slova (anglicky)
Pope Francis, Jorge Mario Bergoglio, media image, Roman Catholic Church, pontificate, Czech Daily PressPapež František, který byl zvolen do funkce 13. března 2013 po nečekané rezignaci papeže Benedikta XVI., se během krátké doby díky svému chování a vystupování stal jednou z nejoblíbenějších světových osobností vůbec. K tomuto faktu značně přispěla i světová masová média, pro něž se stal velmi výraznou osobností, přičemž sám k této mediální komunikaci intenzivně přispívá. Pokračuje tak ve šlépějích svých předchůdců, kdy ke své prezentaci hojně využívá všech komunikačních kanálů této doby a již od svého nástupu spolupracuje se strategických týmem mediálních odborníků, kteří mu významně pomáhají. Tato diplomová práce s názvem "Mediální obraz papeže Františka v českých denících" se snaží zachytit osobu papeže Františka i důvody jeho úspěchu a všeobecné oblíbenosti a zároveň nastínit, jakým způsobem je medializován i v naší republice, která se řadí mezi sekulární státy. Stěžejní část textu proto tvoří kvantitativní obsahová analýza, jejímž cílem je obsáhnout papežovu medializaci ve čtyřech nejčtenějších českých denících (MF Dnes, Lidové noviny, Hospodářské noviny a deník Právo) a zkusit tak interpretovat jeho mediální obraz, který je těmito médii v české společnosti nastaven.
Pope Francis, who was elected 13th March, 2013 after the unexpected resignation of Pope Benedict XVI., became in a short time one of the world's most popular leaders ever because of his behavior and demeanor. Also world mass media played a big part in it as Pope Francis became a very important media personality. Also he contributed heavily to this fact by using the media intensively himself. He continues in the footsteps of his predecessors, he extensively uses all the media possibilities he can reach and since becoming the Pope he collaborates with a team of media experts who successfully help with his communication strategy. This master thesis titled "Media image of Pope Francis in Czech Daily Press" and it attempts to capture the person of Pope Francis and the reasons for his success and general popularity and to outline how much medialized he actually is in our country, which ranks amongst the secularized states. The pivotal part of the text therefore constitutes of the quantitative content analysis, which focuses on the media coverage of the Pope in the four most widely read Czech Daily Press (MF Dnes, Lidové noviny, Hospodářské noviny and Právo) and thus try to interpret his media image, of how Czech society might perceive him.
