Mediální obraz české hokejové reprezentace v letech 2010 - 2015
Media Coverage of the Czech ice-hockey team in 2010 - 2015
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78459Identifikátory
SIS: 165627
Kolekce
- Kvalifikační práce [18181]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trunečka, Ondřej
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
21. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sémiologie, mediální konstrukce reality, sport, lední hokej, národní tým, mistrovství světaKlíčová slova (anglicky)
Semiotics, media construction of reality, media image, sport, ice hockey, national team, world championshipTato diplomová práce s názvem "Mediální obraz české hokejové reprezentace v letech 2010 - 2015" se zabývá prezentací české hokejové reprezentace při mistrovstvích světa v letech 2010, 2013 a 2015 v Mladé frontě Dnes a ve Sportu. Zaměřuje se na to, jaký mediální obraz vybrané tituly vytvořily při šampionátech s odlišnými průběhy, výsledky a okolnostmi. Teoretická část představuje pojmy, metody a postupy. Zaměřuje se na představení sémiologie, jejích principů a vysvětluje základní pojmy, se kterými sémiologie a sémiotická analýza pracují. Další oblastí je mediální konstrukce reality, která je důležitá pro analýzu mediálního obrazu. Významným bodem představených teoretických východisek je mediální pokrývání sportovních událostí, mýty s ním spojené, celebritizace sportovců nebo prezentace národní hrdosti a identity na pozadí sportovních událostí. V metodologické části je kromě základních postupů představen také výzkumný projekt vysvětlující téma, cíl a vzorek výzkumu a výzkumné otázky, na které se zaměřuje následná praktická část práce. Texty z Mladé fronty Dnes a Sportu jsou analyzovány pomocí sémiotické analýzy. V souvislosti se základním cílem práce a s teoriemi představenými v její první polovině se analýza věnuje mediálnímu obrazu v dobách úspěchu a neúspěchu českého národního hokejového týmu a...
This thesis entitled "The Media Image of the Czech Hockey Team in the years 2010 - 2015" deals with the presentation of the Czech national ice hockey team at the World Championships in 2010, 2013 and 2015, in the Mlada fronta Dnes and the Sport daily newspapers. It focuses on the media image created during the championships with different process, results and circumstances. The theoretical part presents the concepts, methods and procedures. It focuses on the introduction of semiotics, its principles and explains the basic concepts of the semiotics and semiotic analysis work. Another area is the media construction of reality, which is important for analyzing media image. The media coverage of the sports events, myths associated with it, creating a statute of athletes' celebrities or presentation of national pride and identity in the background of sports events are the important topics of the presented theoretical starting points. In the methodological part there is presented the research project explaining the topic, objective and a sample of the research, the tasks of the research and also questions addressed in subsequent practical part. Texts from the Mlada fronta Dnes and the Sport are analyzed using the method of semiotic analysis. In connection with the basic aim of the thesis and theories...