Fragmentární psaní: motivy středoevropského literárního diskurzu v postmoderní ruské literatuře
Fragmentary writing: the motifs of Central European literary discourse in postmodern Russian literature
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78294Identifikátory
SIS: 163585
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bílek, Petr
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Komparatistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav české literatury a komparatistiky
Datum obhajoby
14. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Fragmentární výpověď, montáž, středoevropský literární diskurz, polyfonie jako destruktivní syndrom, paměť, rozštěpení identity, traumatické psaníKlíčová slova (anglicky)
Fragmentary statement, montage, central European literary discourse, polyphony as a destructive syndrome, memory, splintering of the identity, writing traumav českém jazyce Diplomová práce Fragmentární psaní: motivy středoevropského literárního diskurzu v postmoderní ruské literatuře pojednává o otázce fragmentu jako melancholickém, estetickém a středoevropském principu psaní; akceptuje přitom metod montáže (v jeho formalistickém pojetí) jako primární poetický rys fragmentárního diskurzu. Práce zkoumá texty jako hranice střídání rozmanitých kulturních kódů a různých úrovní fragmentace a nespojitosti v kauzální skutečnosti vypravování. Práce by měla ukázat návaznost čili souvislost zkoumaných textů se středoevropským literárním kontextem. Téma je rozvíjena na základě interpretace textů Pavla Ulitina (Nesmrtelnost v kapse; Rozhovor o rybě; Xenofob a různé prózy; Cestování bez naděje, aj.), aj.
The diploma thesis Fragmentary writing: the motifs of Central European literary discourse in postmodern Russian literature discusses the issue of the fragment as melancholy, aesthetic and Central European principle of writing; it accepts the montage method (due to its formalistic conception) as a primary poetic feature of the fragmentary discourse. The thesis examines the texts as the changing boundaries of the various cultural codes and different levels of fragmentation and discontinuity in the causal narrative. The thesis should show the continuity or, in other words, the coherence of the analyzed texts to the Central European literary context. The theme is developed based on the interpretation of works written by Pavel Ulitin (Immortality in the pocket; Conversation about the fish; Xenophobe and various prose; Hopeless Journey, etc.) and others.